AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.372

Hjälp med mystisk röd blinkande lampa vid OBC önskas.

ma
15
marmeladov
E39 523iA -96
Hejsan!
Mitt första inlägg här på sidan nu. Har under flera år åkt snålskjuts på den enorma kunskapsbank som finns här och trots att jag har tummen mitt i handen lyckats åtgärda några fel just tack vare den enorma kunskap som finns här på forumet. Sidan behövs för klåpare som mig :)

Nu för ca 30 minuter sedan var jag dock med om något jag inte blev klok på. Under en färd på ca 1,5 mil så började plötsligt en röd liten lampa blinka och pocka på min uppmärksamhet. Lampan sitter alldels till höger om BC-knappen på OBC-panelen (se länkad bild) och har aldrig lyst tidigare. Ingen ytterligare information fick jag via färddator eller liknande. Stannade på en parkeringsficka, slog av bilen, startade den och lampan slutade blinka. Resten av färden förflut utan blinkerier. Har kollat instruktionsboken efter svar men inte funnit, även sökt lite i forumet men gav upp.
Så nu tänkte jag höra om det är någon som har koll på vad denna lilla blinkande lampa ville säga mig? Pga den blinkande röda lampan blev jag lite orolig, men eftersom ingen varningssignal eller information visades på färddatorn så känns det inte som något "viktigt". Men man vill ju veta änåd :)

Har jag sökt dåligt här på forumet så får jag ödmjukast be om ursäkt.
Det här är den lampan som blinkade iaf, inringad på kortet.
Länk

Tack på förhand!
De som jag kan svara är automatisk tidomat för att kupeluftrening sätts i gång
ma
15
marmeladov
E39 523iA -96
Hm, okej. Automatisk kupeluftrening har jag aldrig ens hört talas om så nu blev jag ännu mer nyfiken isf. Vad gör denna? Renar luften inne i kupén? Och hur kan det isf komma sig att den aldrig lyst tidigare?

Vet inte om det spelar någon roll, men det var vid tillfället -15 grader och jag hade nödgats göra en kallstart utan motorvärmare och bilen hade därför stått still en stund på tomgång. Kan det spela in?
Om du har instruktion bock då kan du själv läsa om den funktionen och lampan som du beskriver här. Eller jag har samma system i min BMW 520i 2000.och den funktionen ställer man via TV/NAV scherm.
Men du behöver inte vara orolig de är inte något fel på bilen möjligtvis att du har råkat bara ställa den för tillfälle i vädrings lägget .
ma
15
marmeladov
E39 523iA -96
Tackar Ninno.
Lampan har inte blinkat något igen så jag får förmoda att det var pga en länge tomgångskörning som kupeluften renades och lampan blinkade.
Hej
Min lampa började att blinka för 2 dagar sen,men jag har bara klocka på den knappen och inte BC vad nu det står för.Jag har ej heller TV/NAV.Jag har kollat i instruktionsboken (på tyska)hittar inget om vad den lilla röda lampan betyder.Min lampa blinka hela tiden även när tändningen är avslagen.Jag har sökt på detta forum utan att hitta någon som vet varför den blinkar.
Kan någon kolla i sin svenska instruktionsbok vad det står där?Jag blir tokig på den lilla röda lampan som bara blinkar hela tiden.
ma
15
marmeladov
E39 523iA -96
Jag har letat som en galning i min svenska instruktionsbok och tyvärr inte hittat någonting om denna lampa, annat än just att den finns.
Hn
174
Hn
F31 330iX -16
Titta på Länk och stycket daterat "09-14-2008, 09:36 AM". Han "Safatly" verkar inte heller ha en BC (Board Computer?) knapp.

Tack
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.