|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska sänka bilen och funderar på om det räcker med att sänka den 30/20 eller 25/25mm, det är dem satserna jag har hittat. Ska man ha ner den mer så får det bli Coilovers. Så skulle uppskatta om någon hade en bild på en bmw m5 e39:a med ca 20-30mm sänkning. | |
|
Jag har sänkt min med 30/20 sänkning och det ser riktigt bra ut! Räcker gott och väl. Köpte Cobra Springs fjädrar och kan rekomendera dom,bilen blir inte speciellt mkt hårdare heller som vissa bilar kan bli när man bara byter fjädrarna. |
|
|
Jo såg bilderna och det var ju kanon. Kör ju med 11" breda fälgar bak med så det blir nog bra med 30/20. Hade nämligen tittat på cobra fjädrar så lutar mot dem. Hittade dem för ca: 2100:- har jag för mig. Går det hitta billigare någonstans? |
|
| tjena, har också tänkt sänka min, men har hört en massa att karossen kommer bli ostabil och att fälgarna kommer slå i när man svänger , är det sant? | |
|
Bilen blir knappast ostabil pga sänkning om allt är som det ska med bussningar och så vidare. Det blir ju lite mer direkt styrt kan man säga. Tar det i när man svänger så sitter det nog fel fälgar på bilen. Jag har Yokohama 245 fram och 285 bak (19" minns inte profilen) och jag har en grym väghållning,har för mig att det är 8,5" och 10" bredd på fälgarna. Gillar fordon med fart |
|
|
740 power: Har du bilder på din bil? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.