|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag ska försöka felsöka min bil för att få reda på varför den inte startar som den ska och har därför försökt att köpa en verkstadshandbok. Jag har dock kommit fram till att varken biltema, mekonomen, meca, bmw, eller margie bookshop har en sådan bok. På bmw sade de också att e39 motorn skillde sig så mycket att det inte var någon mening med att köpa en sån. Är det nån annan som fått tag på en bok till m50-motorn på e34an? Vart då i så fall och hur kan det inte finnas? Jag menar, det är ju inte en ovanlig bil precis. Jesper | |
|
Har för mig att det inte finns någon verkstadshandbok för just E34or med M50 motorerna? Någon som kan bekräfta? Min bil Länk |
|
| Har inte heller hittat någon! Motorfelsökningsinfo borde ju till största delen gå att ta ur en e36-bok, dock! | |
| Det här är nog den bästa, Länk | |
|
Finns på adlibris Länk |
|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Som Kane och jazzzka redan sagt - Bentley är den absolut bästa repboken. Har själv denna för E28, E30, E34 och E32. M50 motorn täcks in i denna manual precis som vilken annan motor som helst. Även M50TU är med. |
|
Boken finns även på Bokus : Länk Sen så finns det helt säkert manualer på CD/DVD på ebay om man vill ha det. |
|
|
Tack för svaren men nämnda böcker tycks inte innefatta 520. Det är väl typ samma motor om jag inte är fel ute som på 525 men hur är det med mätvärden på givare och sånt? Jesper |
|
| kolla här: mitt på sidan finns BMW Länk | |
|
Mer CD/DVD Länk har ej kollat vilket språk TIS har här |
|
|
Nedladdning eller DVD: Länk |
|
| Bentley service manual E34 Länk | |
| Benley E36 manual borde ta upp 520motorn Länk | |
>Tack för svaren men nämnda böcker tycks inte innefatta 520. Det är väl > typ samma motor om jag inte är fel ute som på 525 men hur är det > med mätvärden på givare och sånt? Det skall vara exakt samma mellan M50B25 och M50B20 motorerna. > kolla här: mitt på sidan finns BMW > har ej kollat vilket språk TIS har här Använder TIS en del men tycker inte den kan ersätta Bentley reparationsmanualen - speciellt inte för E34. TIS från den länken är på ryska. |
|
Benley-böckerna är väl amerikanska. BMW 520 E34 har inte sålts i USA? |
|
> Benley-böckerna är väl amerikanska. > BMW 520 E34 har inte sålts i USA? Exakt. Vi här i Europa fick en hel drös mer modeller än i USA som tex 518i, 520i och 525td/tds modellerna. Därför nämns den inte i boken men boken explicit men är med implicit så att säga :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.