|
|
|
|---|---|
| Googlade efter glaspolering och hittade det här www.glasspolishshop.co.uk kan det verkligen fungera som dom beskriver det. Någon som vet? Det borde göra en massa rostskyddare arbetslösa i.s.f. | |
|
Nja, känns tveksamt. Man brukar väl vilja undvika elektronvandring som kan uppstå ofrivilligt vid användning av olika metaller t.ex. Att då apparaten är eldriven känns bakvänt :) Offeranoder fungerar väl i.o.f.s. men kan vara svårapplicerat på personbilar kanske. |
|
| Jag vet inte om jag förstod rätt, men dom menade väl att det skulle bli någon form av elektronbeläggning över hela karossen. Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara möjligt. Visst finns det olika elektrolytbad, men att få till det på en lackerad och kanske redan rostig kaross. NJA mycket tveksamt. | |
|
Allt går som bekant att sälja med mördande reklam, kolla bara på TV-shop och liknande, det är nya innovationer mest varje vecka. Eller bläddra lite i t.ex Sverigehäftet, Easy Shopping eller liknande som dimper ner i brevlådan då och då. Inte klokt vad mycket det finns som man behöver utan att veta om det...) Offeranoder av t.ex zink är använt sen urminnes tider på både småbåtar och stora fartyg, och även på andra större stålkonstruktioner, broar, lyftkranar osv. Finns varianter även för bilar men de har inte fått nån större spridning. Galvaniserad (förzinkad) plåt används redan flitigt på bilarna. Att göra det "aktivt" med hjälp av elström är inte att rekommendera, det blir oftast omvänd verkan. FP |
|
| Ja du har rätt i det med reklamen men det är väl skillnad på galvaniska strömmar(båtar o.s.v) och oxidation vilken påskyndas av t.e.x. salt. | |
|
Egentligen inte. Oxidationen försigår överallt, men man väljer gärna att offra lite zink (i vissa fall utbytbar) istf stålplåten, därför namnet offeranod osv. Galvaniska strömmar är bara en mera uttalad variant som förekommer på många andra ställen än på båtskrov. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.