|
|
|
|---|---|
|
Har lite fundering om någon annan har samma problem när reserv-lampan tänds så visar färddatorn ca,75 men när den visar 5.5 så hackar bilen vid accelation soppa torsk | |
|
menar du att den visar fel på 5,5 km eller har du skrivit fel? För när det är så lite soppa så de bara räcker till 5,5km så räcker det att man svängen till eller nåt för att den ska börja hacka. Förövrigt är det inte så bra att köra med så lite bensin i tanken. MVH |
|
| stämmer tycker den är dåligt kalibrerad för att alla bilar jag haft brukar stämma bättre!det är stort steg mellan 0-5.5kilometer för att vara tyskkvalitet men är det så på era bilar med så är det så tänkte bara om det var fel på min! | |
|
5,5 km körning innebär runt 4 dl bensin vid lugn körning. Om man betänker tankens rymd (60-70l?) och dess utformning så förstår man att det är svårt att pricka på decilitern när bensinen är slut. Jag har vid något tillfälle kört tills det varit ett streck istället för siffror utan att märka något så på någon liter hit eller dit bör man nog vara förlåtande. |
|
|
Skojar ni eller? Jag råder er att tanka tidigare, det är verkligen inte bra att köra omkring med några få deciliter i tanken, pumpen går torr och kan skadas. Som sagt, det kan va 5,5km kvar, men då är det bara 3-4dl bensin kvar i en så stor tank, så flyger det ju omkring om man gasar/bromsar/svänger. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.