|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
larsson_320i Har hon inga fler bilar man kan skotta fram hahaha. Det är ju sant som sägs letar man inte bil då hittar man en! |
|
| _Henrik_ ; kolla din e-mail! ;) | |
|
M3crille Det har jag gjort :) |
|
| det var lika dant för mig. jag letade inte men efter att svärfar skulle flytta sin butik till verkstaden och hade ingen pakeringsplats till e30 så fick ag köpa den för en billgpeng och den är så gott som rostfri och med bara 14600 mil på mätaren. | |
|
Om 316 / 318 går bra så har det funnits riktigt många 12000-17000milare, dock med M40 motorn med det är betydligt billigare att köpa/byta ny kamaxel, hydrauliska ventilspelsutjämnare än börja laga grov rost om det enda som är dåligt är tickande från motorn. För min del så har alltid 6an endast dugt, men på äldre dar inser man att en "rostfri" fin bil slår betydligt högre än 6 cylindrig motor med kraft, 318 duger utmärkt och har prestanda som gör att den hänger med i dagens trafik riktigt bra, dessutom att det tar förbannat lite bensin, alltid under 0,7 vid pendling och är billig i försäkring gör det hela väldigt fördelaktigt. Ska det vara 6a ska bilen sommarköras och vara i ett bra skick annars får det vara för min del. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.