|
|
|
|---|---|
|
Har velat lite fram och tillbaka vad jag riktigt ska begära för bilen som nu ligger ute på annons. 87.000kr är det vettigt annonspris? Länk | |
|
Jag tror på ett slutpris strax under 80 tkr (förutsatt att skicket är ok), ditt annonspris på 87 tkr tycker jag är helt ok. Personligen skulle jag sätta priset så nära det förväntade utfallet och hade sänkt annonspriset med 5 tkr. Men det du verkligen behöver göra är att ta nya annonsbilder, dina bilder idag är riktigt dåliga. Nu vet jag iofs inte hur mycket dagsljus ni har uppe i norr mitt i vintern men någon timmma borde ni väl iaf ha? Bra bilder ökar helt klart dina chanser att sälja bilen till en vettig peng. // Erik |
|
|
Är osäker på prisnivån men runt 80 skulle jag gissa som Ok slutpris. Testa och se vad som händer med 87kkr som utgångspris. Jag skulle rekomendera dig att ta nya och bättre bilder på bilen i dagsljus. Kanske är svårt när man bor långt norrut men det kanske finns någon vettig lösning (upplyst GDS-hall) om du måste sätta ut den till försäljning nu. Om du inte gjort det så sätt ut den på Blocket också, responsen är större där. |
|
|
Tack för era svar - kan bara hålla med om bilderna. Men en nyårsdag som denna startade inte bilen före solen gick ner :) Blir nya bilder imorgon. |
|
|
Länk nu med bilder i dagsljus. För övrigt är det tur att jag har sysselsättning - för någon frilansfotograf blir jag icket =) |
|
|
Tror priset är hyffsat rätt om man räknar med lite prutmån, 75-80 tror jag är rimligt att få ut. Kommer nog bli lättare frammåt vårkanten annars. Nu har du betydligt bättre bilder. Men jag hade tagit mig besväret att monterat på sommarhjulen på ena sidan för att få en trevlig "första bild" på blocket. M135:orna förhöjer utseendet massor. Sen skulle jag plockat bort allt som ligger i dörrfacket och mellan stolarna innan interiörbilderna tas. Har du förresten annon även på blocket? Om inte sätt ut en där också. |
|
|
Länk - där är den på blocket. Vårkanten kanske är bättre, men min nya bil levereras prel. vecka 7-8 vill inte så gärna stå med två bilar :) |
|
|
BjörnB har bra poänger. Inte kul att behöva ställa sig och byta däck men bilen ser mycket mer "säljbar" ut med dessa. Ett fototips är också att försöka ställa bilen mot en så neutral som möjligt. 4 st slängda lastpallar och ett par cyklar i bakgrunden gör att intrycket blir sunkigt trots att bilen inte är det i sig. Lycka till med försäljningen. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
"mot en så neutral BAKGRUND som möjligt" ska det stå //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Det blir ju mörkt fantastiskt tidigt häruppe i norrland. Bytte iaf däck idag och han knäppa nån liten bild just innan ljuset försvann. Som pricken över i sänkte jag priset också. =) Länk |
|
|
Blev som en helt ny bil när sommarfälgarna kom på! Lycka till med försäljningen! // Erik |
|
|
Var väldigt trögt att kränga denna bil måste jag säga. Släppte den till slut för 65.000kr - vill mena att det är ett kap för köparen i alla fall. Men - nära förestående besiktning och skatt, lite rost i framskärmarna... fick nån krona mer än vad jag hade fått av BMW-handlaren som levererar min nya 120dM imorgon hade betalat i alla fall. |
|
| Grattis till försäljningen,köparen fick verkligen mycket bil för pengarna... | |
| Håller med, verkligen mycket bil för pengarna. Finns kanske också en risk att just 325 E46 är en lite udda modell som kommit i kläm i takt med att bilen är gammal, de som letar E46 idag är troligen främst intresserad av antingen billig drift (318) eller prestanda och väljer då en 330 istället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.