AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.948

X5 E53, 3.0L eller 4,4L (bensinare båda) vilken är lättare att sälja sen?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Som rubriken lyder, vad skulle ni välja om ni hade funderingar på att skaffa en X5 E53?

Givetivis får man mer bil för pengarna om man väljer 4,4'an. Men hur svårsåld är den senare gentemot 3,0'an?

Som sagt, vad skulle ni välja?
Det är V8 eller diesel som gäller på X5 E53 eftersom förbrukningen är typ 0.5l/100km mer för V8 än 3liters bensin = det är inte värt besparingen. Johan Autopower har ägt båda och har uttalade sig om saken.

Stephan

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tackar, så ska man ha en X5 då borde man hoppa över 3,0l då?
Har du länk till Johans kommentarer?

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Med dagens förbrukningshysteri kanske 3,0 har en liten fördel i att den låter mer bensinsnål med avseende på modellbetäckningen (därmed inget sagt om den faktiska förbrukningen).

_______

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Då luftmotstånd och rullmotstånd torde vara lika för de olika modellerna så är den extra vikten och inre friktionen i 8:an inte troligt att påverka förbrukningen så anmärkningsvärt.
8:an borde vara mer lättsåld då köparen redan valt bil med hjärtat istf, hjärnan.(plånboken)
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tror absolut på 4.4an i detta fallet också. Sportpkt och navi är andra krav för att det skall kännas attraktivt

BMW CS #5139
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jag tror definitivt 4,4, speciellt med tanke på priserna i dagens läge. V8:orna är bättre utrustade också!

Sportpaketet är ett jätteplus, jag skulle personligen aldrig köpa en utan. Men jag tror personligen navigatorn har spelat ut sin roll nu, i alla fall på de med 4:3-skärmen. För min del är det ett plus att den SAKNAR navi, för den varianten är helt värdelös jämfört med en Garmin för 900 spänn. Och sedan är skärmen så ful....

Jag tycker att 4,4-orna är så billiga nu att det faktiskt är läge att kolla på en sådan för min del också. Men de är dyra att serva, och däcken är jättedyra, och reservdelarna är inte gratis heller, så det lönar sig att köpa en bil i toppskick även om den är lite dyrare.

3,0:an gillar jag personligen inte, den är inte snål och inte snabb. Men det är klart, om den är riktigt billig kanske?

Mvh Johan
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tack för alla svar. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.