|
|
|
|---|---|
|
Såg i modellguiden att det bara skiljer 0.4 sekunder (0-100 km/h) mellan 528i -98 jämfört med Z3 Roadster 2.8 -98. Motorn är ju den raka 6:an på 192 hk i båda bilarna, borde inte viktskillnaden på ca 200 kg ge större utslag till Z3'ans fördel än 0.4 sek? roadZter | |
| 0-100-tider beror ju mkt på fäste och det kan ju vara så att fästet är betydligt bättre på 528:an så det delvis kompenserar för den högre vikten. Alternativt kan ju 528:an ha en gynnsammare utväxling. | |
|
--> johann öööö... M5 -00'a å M3 -01'a!!!!!! Hör f*n gör du på dagarna när du ska ut å åka? Inget lätt val det där, eller? //Ticco "NICTIC RACING" |
|
|
har ochså funderat på det där. en del är gynnsamt lottade. /mvh jocke |
|
|
Tanken har inte slagit er att han kanske har jobbat hårt för att nå dit. |
|
|
Ticco + jokko: Tacksam om ni kan hålla Er till ämnet. Om ni nu är så nyfikna så föreslår jag att ni skickar ett mail till johann (ni kanske få svar). roadZter |
|
|
zodiaken Om man har så fina bilar som johann har räcker det inte med att jobba hårt utan man måste nog vara lite intelligent också. : ) MM |
|
|
enligt min uppfattning måste man jobba när man är smart med. Jag stör mig bara på den svenska avundsjukan. Den finns i bakhuvudet på dem flesta. |
|
|
--> DanneZeta *SUCK* //Ticco "NICTIC RACING" |
|
|
Ticco, Det blir mest M3:an, den är mer underhållande. :) Jokko, Jag har ju inte fått bilarna till skänks direkt eller vunnit dem på lotto men visst är det en förmån att kunna njuta av dessa bilar. :) |
|
|
Tack för svaret Johan !!! Det var bara ren nyfikenhet :) Helt ointreserad hur du kommit över dessa bilar, e ju inte min sak. Vet bara att om dessa bilar vore mina så...... Ja, ja, jag får väl fortsätta å drömma! Avis som f*n :) Lycka till med bilarna å kör dom nu så som dom är byggda för å köras. //Ticco "NICTIC RACING" |
|
518i slow mobil |
Ok, Zodiak... Vad va fel med deras inlägg?? De frågade ju inte hur han fått dem utan hur han kunde bestämma sig för vilken han skulle åka med... Det e inte avundsjuka tycker jag!! Min mening... 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
|
518i slow mobil: "Min mening" är att det är ganska irriterande att klicka på en intressant rubrik för att sedan få läsa om allt möjligt mellan himmel och jord som inte har med rubriken att göra. Det häner alldeles för ofta tyvärr. Under denna rubrik är det än så länge bara "johann" som svarat på den ursprungliga frågan... roadZter |
|
|
Är det någon som står och funderar på vad som ska lagas till middag ikväll? I så fall vill jag slå ett slag för min goda fisksoppa! Gör på följande vis; - Sätt en pava vitt på kylning. - Smält en redig klick smör i en gryta/kastrull och skicka därefter ner purjolök och vanlig gul lök. Låt fräsa en stund. Riktiga kockar visslar alltid lite under detta momentet. - Häll på fiskbuljong. Rör om. - Tillsätt lite Créme Fraiche och tomatpuré. Är du modig kan du prova Créme Fraichen med currysmak! - Låt koka ihop 10 minuter. - Kolla BMWPower-forumet efter nya inlägg. - Lägg i torskbitar och räkor. Låt koka ytterligare några minuter. - Provsmaka och tillsätt salt och peppar efter behov. - Klart! MfG, Klaus. |
|
| haha. lol :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.