|
|
|
|---|---|
|
Måste man dra ända framifrån el finns det nåt i bak? Tänkte "sno"från nåt bakljus sålänge men det funkade inte, lysenas jord verkar separerad från karossens, antar att det har att göra med nån ljusbox, så man fick bara krypspänning på typ 2 volt mellan kaross och lamp plus, provade även att ta ett 12v vxl relä, använda bakljus + och minus som spänning till spolen, och + in och till remote över brytande funkt, men lampspänningen räckte inte för att dra reläet, vanligt extraljusrelä?, Vad har jag köpt för krånglig kärra egentligen?:), jag är ju förvisso elektriker, men det här e ju löjligt:), nån som gjort nån bas -install?:) www.seastreamsgarage.com | |
|
ingen??? www.seastreamsgarage.com |
|
|
På min förra 120d så tog jag remote + matning till slutsteget från cigguttaget i bakluckan. Nackdelen var väl att man var tvungen att ha antingen tändning eller motor igång för att slutsteget skulle fungera. Däremot gick det blixtsnabbt att plocka i/ur baslådan på det sättet. Lågnivåsignal tog jag via en hög-lågnivåconverter från bilens eget slutsteg som satt vid vänster bakhjul. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.