AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.035

Bromsbeläggs sensorn lyser efter byte?

Hej har bytt styrleder och belägg både fram och bak,samt sensor fram och bak..Varför lyser belägglampan ändå??måste man släcka lampan via dator??Och det är väl ändå bara 1st sensor fram och 1st bak??

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Länk
Tack för tipset..har just varit ute och provat,men den slocknar inte ändå.och jag var skitnoga med att sätta fast sensorerna ordentligt i beläggen .Samt kolla att de satt ok i boxen.man kan ju bara sätta fast sensorn på ett sätt i belägget.

Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Kontrollera stt inte ngt stifft blivit böjt i kopplingen för slitagevarnaren.
har kollat stifften och alla är ok..har satt nyckeln i alla lägen minst 2 minuter..både med dörren stängd samt öppen..kollat bromsvätskan och den är också på full..får upp bremsbelägg reifen..och jag har ju bytt allt??kanske måste man släcka med en dator??Jag har en 740 ia 99..vore tacksam för tips??kanske måste man trycka på nån knapp samtidigt.
Nån som har nått annat tips alt vet nått annat sätt??god forts också Matte

Fick ordning på det till slut.Det visade sig att hylsan var för stor,så det blev ingen kontakt..kom på det när jag kopplat in den gamla (därbak)..så jag fick skära av en del av sensor-hylsan och sen trycka ihop den med kontakten i bil-boxen ordentligt..sen tejpa lite (eltejp) så funkade det.Kan tillägga att det var Mekonomen sensorer..så nästa gång blir det väl till att dubbelkolla dem.
God forts

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.