AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.744

Hur vet man om man har M-paket?

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Jag har ett M märke på ratten, men jag antar att M-paket är mycket mer. Hur vet man att man har M-paket?

Vad betyder "M" föresten?

Gott nytt år

Björn
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Bortsett från att M-paktetet syns på utsidan genom andra stötfångare (bla), andra hjul (135M eller 172M) så syns det även i kupén på en hel del M-märken lite överallt. Bästa sättet för dig att säkerställa din bils utrustning är att be om en utskrift från närmaste ÅF vad du har installerat.

Koden för M-paketet är 337.

----
BMW CS #6212
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
M = BMW Motorsport GmbH (numera heter visst bolaget BMW M GmbH....)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Garpen: M-sportpaketet till E39 innefattar ett antal olika saker, utvändigt är det en speciell frontspoiler och bakkjol, grövre slutrör samt svarta sidolister även efter facelift. 17" M-fälgar (style 66) även om här fanns vissa alternativ. Invändigt är det M-ratt, sportstolar i alcantara (eller skinn), antrazit innertak, M-fotstöd och M-instegslister. På manuella är det M-knopp och fr o m modellår 2002 kromade ringar runt mätarna. Utöver detta är är bilarna lägre då de har sportchassi.

Många av ovanstående delar, t ex ratt, växelspaksknopp, sportchassi, sportstolar i skinn, antrazit innertak gick att beställa separat så det är relativt vanligt att en eller flera M-detaljer finns i en bil även om dom inte har M-sportpaketet.

___
//Ulf
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Svensksålda E39 (-01>) har M-ratt och M-växelspaksknopp om man beställde komfortpaketet vilket nästan alla gjorde.

//Lövet
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Ok, då är det inte en M jag har, som jag misstänkte, det är bara lite M prylar i den.

Tack för svaren

Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.