|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett M märke på ratten, men jag antar att M-paket är mycket mer. Hur vet man att man har M-paket? Vad betyder "M" föresten? Gott nytt år Björn | |
|
Bortsett från att M-paktetet syns på utsidan genom andra stötfångare (bla), andra hjul (135M eller 172M) så syns det även i kupén på en hel del M-märken lite överallt. Bästa sättet för dig att säkerställa din bils utrustning är att be om en utskrift från närmaste ÅF vad du har installerat. Koden för M-paketet är 337. ---- BMW CS #6212 |
|
| M = BMW Motorsport GmbH (numera heter visst bolaget BMW M GmbH....) | |
|
Garpen: M-sportpaketet till E39 innefattar ett antal olika saker, utvändigt är det en speciell frontspoiler och bakkjol, grövre slutrör samt svarta sidolister även efter facelift. 17" M-fälgar (style 66) även om här fanns vissa alternativ. Invändigt är det M-ratt, sportstolar i alcantara (eller skinn), antrazit innertak, M-fotstöd och M-instegslister. På manuella är det M-knopp och fr o m modellår 2002 kromade ringar runt mätarna. Utöver detta är är bilarna lägre då de har sportchassi. Många av ovanstående delar, t ex ratt, växelspaksknopp, sportchassi, sportstolar i skinn, antrazit innertak gick att beställa separat så det är relativt vanligt att en eller flera M-detaljer finns i en bil även om dom inte har M-sportpaketet. ___ //Ulf |
|
|
Svensksålda E39 (-01>) har M-ratt och M-växelspaksknopp om man beställde komfortpaketet vilket nästan alla gjorde. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Ok, då är det inte en M jag har, som jag misstänkte, det är bara lite M prylar i den. Tack för svaren Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.