|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med glasluckan på bagageluckan på min E39 -02 540 Touring. Den öppnar sig själv i tid & otid. Jag har sett ett mönster i att det mest sker när det blivit kallt ute. Jag har kunnat motverka det genom att låsa bilen när jag kör. Då har det än så länge inte hänt. Alla övriga funktioner i samband med bakluckan såsom torkare, bagageluckelås m.m. fungerar. Någon som känner igen problemet & har förslag på lösning? Mvh Magnus | |
| kan det vara glapp i själva knappen som ligger under torkararmen? hade det på min förra bil men sålde den men det problemet så den nya ägaren fixade den själv. men jag trode att det var glapp där. | |
|
byt ut knappen under torkare. Du får troligtvis byta också torkamekanismen. Knappen brukar rosta fast, då får man borra rund den, men inte för långt in, annars spräcker glasset. |
|
|
Råkade ut för detta för ett tag sedan efter att jag hade tvättat bilen och sedan frusit på under natten. Sen dess har knappen inte velat fungera som den ska. Har hänt tom att den öppnats under färd. Då får man låsa alla dörrar med c-lås knappen. Får tat tag i det när värmen kommer. MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.