AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.014

sälja 520i -99

hatter
Lite hjälp eller råd. Har en sv-såld 520i 99a svart med dryga 14k mil på mätaren. Har ingen servicebok så vi antar den rullat "narniamil". Men va ska man begära? Bilen går fint o är i ett skapligt skick för sina år. E dom så otroligt trögsålda?
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

Det är tyvärr inte lätt att sälja dessa bilarna. Bäst är att försöka finna så mkt historik på bilen som möjligt för att säkra milen. Du kan beställa besiktningsprotokoll och även prata med BMW. Eftersom bilen är svenksåld så borde de se servicar som den varit inlämnad för. Be att få dem utskrivna. Beställ även information på Vägverket om vem som ägt bilen tidigare.

Min bil är av samma årsmodell och har full historik. Den har gått lika långt och är i mkt fint skick. Om jag skulle sälja så skulle jag begära 59 000:-. Tror tyvärr att det inte går att få ut mer...

Kontrollera priserna på Blocket. Där ser du priserna och om bilen annonserats ut en lång tid.

Lycka till!
hatter
Bara "hallaballa" ägare senaste vad man kan se ... har fått senaste 3 bes. protokoll på bilen o enligt dessa verkar "stämma". Servicar har ja kollat genom Förenade Bil men inget hos dom .... :( men bör man inte få 39´för en sån ändå? Bilen e bes. o ja fick köpa ny styrenhet till ABS så den gick igenom bes. i höstas.

underbar bil ... men har köpt en ny som ja får snart så ... den måste bort inom kort :/
Pröva med ett annonspris på 39 000:-. Det bör vara rimligt. Tippar på ett slutpris kring 34 000:-
hatter
usch ,,,, billigt ;) boxen kosta bara den 10´ för 1 månad sedan :/

Trodde nog man kunde få 39´ för den med tanke på alla andra som säljer dom för mkt högre pris o högre mil ;)

min har trots allt bra 13860 mil på mätaren ;)
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

Om du är nöjd me 39 000:- så tycker jag att du skall begära detta.
Sedan får du se hur många som hör av sig och vill köpa.
Har du många som är intresserade av bilen så behöver du ju inte släppa så mkt på priset. Är det ingen som hör av sig så avvakta lite och annonsera igen. Är det samma andra gången så är priset fel och då får man antingen sänka detta eller överväga att behålla bilen.
Som sagt, man får mkt bil för pengarna i dagen läge och det är köparens marknad.

//Håkan
Avsaknad av servicebok kan göra att värderingen blir skev. Du kan försöka återskapa serviceboken genom att beställa en ny och hitta de verkstäder som servat de och be de stämpla. Det bör höja värdet och göra bilen mer lättsåld.
Transocean
Nja, tror inte att serviceboken spelar någon som helst roll, bilen är ju trots allt 10 år gammal. Jag skulle aldrig i livet betala extra för rekonstruerad servicebok på en sån bil. Du kan ju också ta ut den nya dyra abs-boxen och försöka att sälja den separat. Kanske till samma person som köper din bil då du råkar ha en liggandes men hann aldrig att montera?
Det är väl klart att serviceboken gör skillnad för värdet på bilen. Om din bil är från 93 kan du kasta serviceboken om du inte tycker/tror den gör ngn skillnad på värdet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.