AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
497

Värme under ratten, 735 E32

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Har märkt att min 735iA blir varm under ratten när jag kör länge med den och det är varmt ute. Det känns som om hela rattstången värms upp av värmen i motorrummet. Effekten blir att man tror att man har värmen på, men det har man inte. Är det någon här som känner igen fenomenet, eller har en aning om vad det kan vara för fel?
sw
460
swe-boy
420D -15
Kryp under och slit väck lite plast & kolla =)
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Värmekanalen till fotvärmen sitter över plastpanelen ovanför pedalstället. Den har en skarv mot mittkonsolen som är avtätad med en skumplast-list.
om kanalen är slarvigt monterad/injusterad läcker varmluften upp runt rattstången.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Problemet är att det blir varmt även om man har tempen på lägsta och fläkten avstängd, så jag tror att det inte har något själva värmen att göra. Snarare känns det som om rattstången blir uppvärmd av värmen från motorrummet. Tack ändå för tipsen, skall kolla det med värmekanalen för säkerhets skull. Någon annan som har något tips?
po
1.178
powertoy
528i -82
Besvärande!

Det finns ju ingen direkt värmekälla i anslutning till styrstången. kanske om torpedväggsdamasken runt stången är skadad? annars misstänker jag fortfarande värmekanalen. Hade ett fenomen ibland på min 535 -91 med ecc. I autoläget ville den ibland pytsa ut varmluft till fötterna fasten värmen var avstängd.
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Verkar som om du slipper köpa rattmuff.

"Billigt e bra men gratis e bäst"
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Om det är någon som bryr sig kan jag tala om att problemet numera är löst. Det var gummitätningen runt rattstången som hade lossnat,och det kom varmluft därifrån in i kupen.
po
1.178
powertoy
528i -82
-Good for you! svalt o skönt i sommar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.