|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har problem med läget på minna vindrutetorkare fram glömde lossa dom när dom frysit fast i rutan och nu står dom 5 cm högre upp än innan men när jag slår igång dom så går dom ner till gammla läget först torkar rutan och sen stannar dom för högt uppe igen. Nån som vet om det går ställa om dom smidigt . | |
|
Hej Jag har samma problem. Har ditt problem fått någon lösning, i så fall vad var lösningen |
|
|
Prova följande: - Öppna huven - Pilla bort täckkåpan över muttern som håller fast t-armen - Lossa muttern - Stäng huven - Rackla på t-armen så lossnar det till slut Se sedan om du ser något märkbart fel där, om inte så får du riva bort plast kåpan som sitter med 2 skruv vid sidorna i motor utrymmet. Kan vara så att något fäste till t-motorn har gått sönder eller dylikt. Lycka till / Alex |
|
|
Hade samma problem med min bil. Fixade för någon månad sen, var tyvärr ganska mycket jobb och inte särskilt gott om utrymme. Man måste komma åt torkarmotorn och den är ganska inbyggd. Jag började med att plocka bort vindrutetorkarna. Plockade ur luftfiltret och all plast runt om filtret. Sen arbetade jag mig in till torkarmotorn, man får plocka ut ganska mycket plast... På toppen av motorns axel sitter det ett fäste som går till dem båda torkarna. Fästet sitter koniskt fast på motorns axel med hjälp av en skruv som man måste lossa för att justera torkarna. Men för att komma åt skruven var jag tvungen att köra torkarna ca ett halvt varv. Fästet var liksom ivägen för skruven. Sen får man helt enkelt prova att vrida fästet åt något håll och dra åt skruven igen. Sen kan det vara bra att vara två personer. En får köra torkarna ett varv medans den andra tittar på motorn och fästet. När motorn gör sitt varv gör fästet sin rörelse och fästet måste komma till sitt ändläge innan motorn stannar. Lite svårt att förklara men du kommer att förstå när du ser konstruktionen... Kommer du rätt från början är det bara att grattulera annars är det bara att fortsätta att vrida fästet lite itaget tills du är nöjd. Ett litet tips är att sätta fast ena vindrutetorkaren och testa innan du monterar ihop alltihopa. Hoppas du förstår min förklaring. Var inte särskillt svårt att göra men som sagt det tog en stund.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.