|
|
|
|---|---|
|
när jag kör i farter kring ca 90-110 och bromsar så vibrerar ratten och hela bilen känns det som (inte alltid händer bara ibland) och när jag bromsar i låga farter så känns det som om något sitter löst eller glappar samt att det kluckar någonstans har nyligen besiktat bilen och den gick igenom utan anmärkning blev förvånad och frågade besiktnings mannen vad det var som kluckade och glappade. han sa att han hade märkt när han körde in i hallen men inte hittat något fel vad kan det vara ? | |
|
Vibrationer vid inbromsning brukar på E34:an innebära glappa casterstagsbussningar. Inte säkert att SBP noterade det. De koncentrerar sig mer på andra änden av stagen, själva kullederna/spindellederna. I andra hand glappar nog bromsbeläggen i oken alt. glidstiften i oken. OT: Har själv något småklapper på min E39:a i låga farter höger fram. Jag bad tjejen (!) som besiktade att leta tills hon hittade felet, men hon gick bet. Jag har bytt en del tänkbara saker redan. |
|
| Kärvande bromsok. Demontera oken fram, rengör beläggens glidytor i oken och beläggens kanter från rost och smuts. Smörj gärna in glidytorna på beläggens kanter med värmebeständigt fett (alu- eller kopparpasta), men se upp så det inte kommer på själva friktionsytan på beläggen, eller på skivorna. | |
|
Casterstag dvs bakre länkarmsbussningen. SBP märken inte om denna är lite slapp men ser hel ut visuellt. Snabbvarianten är att limfylla bussningarna, blir det bättre då har du hittat felet. __________ |
|
|
Jag ahr precis samma på min. Jag trode att de hade o göra emd att bromsoket inte satt fast ordentligt då en av glidskruvarna var gängpaj så bytte den o det blev bra kanske 20 mil sen började de vibrera vid svag inbromsning igen, Bromsar jag hårdare så försvinner det? Nån som kan visa mig en bild på den bakre länkarmsbussningen? Då jag känner mig lite osäker... Beemer 4 Life! |
|
| Pos.8:Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.