|
|
|
|---|---|
|
idag damp det ner ett inbetalningskort på 15kr i trängselskatt,bilen ifråga är en bmw 2500 -69 som är ett tomt skal och har varit avställd i 26 år.....ska bli kul när fotot kommer. jag åker hellre Cadillac och Corvette | |
|
avställd i 26 år... Då kommer säkert straffavgift för att du körde oförsäkrat oskattat och obesiktigat också!!! :) Detta är bara början... /Mats J |
|
|
Tyvärr lagras inte bilden på bilen från trängselskatte-kamerorna, man plockar bort allt utom bilden på registreringsskylten (av integritetsskäl, och för att det ska ta mindre plats att lagra). Du får nog skriva till Vägverket och bestrida debiteringen, är jag rädd.... annars går det till Kronofogden. Länk |
|
|
Hehe...är inte första gången man hört att det blivit fel... Senaste jag läste så var det en som fått hem en inbetalning ifrån en polsk reg.skylt :-) men detta slår nog det mesta!! |
|
|
15kr är inte mycket men hur går det till när bilen varit avställd i 26 år? Du kan fråga VV hur gick det till men tror att någon har "lånat" reg nr. Läste för ett tag sen en artikel där en gammal gubbe i norrland/vid finska gränsen fått ett avi då han har varit i STHLM med sin 60 tals NSU medan han aldrig i sitt liv varit i Sthlm!!! VV borde spara bilder på bilar o bara sätta en svart ruta där föraren sitter, då skulle dom upptäcka hur många "fel regade" bilar som rullar! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Ehrm, jag tar nog gärna en svart ruta där passageraren sitter med... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.