AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.072

Jag har stora växellådsproblem

bm
12
bmwfans
740ia-93
jag hae en 740ia-93 som jag har stora problem med.vi har bytt motor och sedan växellåda,bilen gick utmärkt i 2 dagar sedan sliutade växellåldan att fungera över en natt.var på felsök hos bmw där fick vi besked TROLIGEN trasig låda så den blev utbytt sedan körde vi ca. 500m.och samma fel uppkommer igen getribenprogram..hos bmw fick vi besked om att varvtalsgivarsignal inte fanns....vi tror inte på att även den nya lådan har rasat..inga växlar går att lägga i, inte nödprogram heller
finns det någon som kan ge tips vad jag ska göra

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Lite blandade funderingar:
Varvtalssignal, kan väl vara en signal från motorelektroniken som fattas. Efter vad jag förstått skall lådan driva även om den varnar för getriebprogram. Det kan ju vara styrboxen som inte är ok. Varför byttes första lådan ut?
De lådor som ni satt i, hade dom stått länge innan ni satte i dom? Saker kan kärva ihop om lådan stått ett tag (lite rost och smutsanhopningar...), jag hade hellre vänt mig till en firma som jobbar med automater än till Bmw vid sådana här problem. Dom bör vara lite mer vana vid vad som kan hända om man skruvar med begagnade grejer.

/Mats J
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Låter som styrbox eller kabelproblem mellan box och låda.
Flera lådor med liknande problem låter osannolikt.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
mi
3
micke2000
528iA/4 -87
528iA/3 -83
Prova med Björne's Automatlådeservice i Sthlm!!
Alla vi andra kan bar gissa!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.