|
|
|
|---|---|
|
Stereon i min bil börjar ibland brusa och spraka väldigt mycket, om jag höjer volymen rätt mycket försvinner det och då kan jag sänka igen så fungerar det. Ibland börjar det spraka igen och ibland fungerar det bra rätt länge. Det verkar komma från alla högtalarna så det borde ju vara radiomodulen för jag har inget separat slutsteg där bak. Tanken nu är nog att slänga ut stereon och stoppa i en cd/mp3 spelare i stället men kommer problemen försvinna tror ni, risken är väl ändå att jag kopplar in mig via radiomodulen när jag köper universalkontakterna? Mvh Johan | |
|
Hade något liknande problem på en gammal förstärkare jag hade en gång. Har för mig att det hade med kablaget att göra. Att det blir dåligt med tiden och borde bytas ut efter ett tag. Nu var min gamla stereo äldre än 99, men tror det rör sig om samma problematik. Kolla med närmaste radiohandlare. Tror dom kan hjälpa dig. Tror inte heller det är särskilt dyrt med materialet. Dock kan ju arbetet kosta en slant om man ska byta ut alla sladdar. Lycka till!! M.V.H Dennis |
|
|
Oj snabbt svarat! Menar du kablarna från "huvudenheten" där fram till radiomodulen eller menar du högtalarkablarna? Mvh Johan |
|
|
Ledsen att jag var otydlig. Menade kablaget i förstärkaren. För när jag bytte förstärkare var problemet borta. Och då använde jag mig av de gamla högtalarkablarna. Så det är något i förstärkaren som är vajsing. Vet ju inte vad du har för stereo nu. Men har du en som du kan ta lös sas så är det ju inte svårare än att prova med en kompis stereo. Blir det bättre eller inte? Ja, blir det inte bättre får du sikta in dig på högtalarkablaget och blir det bättre är det bara att byta ut förstärkaren.... Lycka till! M.V.H Dennis |
|
| Men jag skulle sätta en slant på att det är förstärkaren som strular.. | |
|
Kan även vara ljudfiltret som sitteri din stereo om det finns, har haft ett sånt problem och det försvann när jag bytte ljudfilter! /Ludvig |
|
|
Ok. Nån som vet om det sitter ett ljudfilter i min stereo? Har en vanlig 4:3 skärm utan dsp. Jag har heller inget separat slutsteg där bak. Mvh |
|
|
Ljudfiltret brukar vara en liten låda som? alltså kanske i storlek med en kortlek? Dem flesta stereos har det inte alla? /Ludvig |
|
|
Det kan även vara störningar mellan olika sladdar? /Ludvig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.