|
|
|
|---|---|
|
Tycker att när man står och varvar motorn och sen när man släpper gasen så rasslar det lite. Liksom rasslet kommer bara när motorn är på väg att varva ner igen. Kanske har rasslat lite på vanlig tomgång också nångång. Kan det vara kamkedjesträckaren som är dålig? Vanosen tror jag är helt ok när iom att bilen fortfarande känns pigg och så. Har bara hittat inlägg om M3 3,0 motorer med dålig sträckare, finns detta problemet även på 3,2:an?? | |
|
detdär är mer eller mindre standard på e36 m3orna med dubbelvanos, behöver inte betyda att nått är tokigt, ett kosmetika fel. Dock så brukar ljudet försvinna om vanos blir utbytta mot Sachs. |
|
| Jag hade///har samma problem på min 3.2a bytte min min kamkjedjesträckare men problemet är kvar fortfarande visade runt bilen kollade runt alla säger samma sak det är nog vanosen det vill säga kosmetika fel men ljudet blev betydligt mindre när jag bytte oljan till en bättre olja.. | |
|
catch_me, vilken olja bytte du till? Vilken olja hade du innan naer det rassla som mest? Var den svar att byta? |
|
|
Lyfter, Är det svårt att byta kamkedjesträckaren på en m3 3,2 själv? |
|
| Garanterat växellådan i vanos! Skicka vanosen till drvanos.com så renoverar han den åt dig med bättre packboxar och o-ringar så det håller! Han byter även växellådan/renoverar så glappet minimeras. Mvh | |
|
Redan gjort det... så jag ställer frågan igen, går det att byta sträckaren själv utan att behöva riva hela motorn? |
|
|
"sjobusen" Har du haft den hos drvanos redan?? Blev det inte bra då?? Mvh |
|
|
Japp har bytt vanosen med en från dr.vanos. Men tycker forfarande det rasslar lite när motorn varvar ner. kanske jag som är lite överkänslig men hörde en 3,2 Z3M maskin häromdagen.. och jävlar vad tyst och fint den gick. |
|
|
Då ska du nog byta kamkedjesträckaren! För den påverkar även den lite av vans rasslet har jag hört. Hur funkade det med drvanos då? Tänkte jag skulle skicka min enkel vanos dit men vart lite tveksam då jag inte vetat riktigt vad det är för folk? Och vad kostade det till din? Mvh |
|
|
Jag beställde en vanos av han.. han skickade över den.. och nu är den bytt.. har precis skickat tillbaka den andra. Fick betala 400$ för min + pant på 600$.. som jag kommer få tillbaka nu så fort han får den gammla till sig. Kostade 40$ i frakt från usa.. och jag fick betala ca 500kr för att skicka tillbaka samma paket nu.. |
|
| Jasså han skicka en ny till dig. Jag tänkte jag skulle plocka bort min och skicka den till dem så de får gå över den där borta. Va lite billigare har jag för mig. Mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.