AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.060

Problem med montering av CCFL-ringar på E36

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Har sökt som en tok men hittar inga trådar om exakt mitt bekymmer, därav kommer ytterligare en tråd om dess förbannade CCFL-ringar!

Köpte tidigare i somras ringar från Xenonkungen till min M3 E36 -97.
Först idag skulle jag ge mig på att montera dom, men det blev rätt snabbt stopp i skruvandet.

Jag försökte göra som Stytun's guide på Länk dvs att man plockar bort linserna, monterar ringen och sedan sätter tillbaka alltihop. Men ringen är snäppet större än linsen i yttermått och jag hajjar inte hur jag ska kunna trycka tillbaka linsen med ringen fastlimmad utan kraftigt våld.

Ni andra som monterat på E36-lyktor, hur har ni gjort?

Min nästa tanke var att plocka bort själva lyktglaset och montera dit ringarna framifrån på linserna. Men lyktglaset är limmat med något super-hightech och sitter som berget. Ska man värma upp glaset med varmluftspistol eller hur ska man få bort glaset utan att spräcka det?

Tacksam för svar!
Du
291
DuNegro
E31 850ci -92
E39 540iAT -01
På min e38:a sitter ringarna på framsidan, ser ungefär likadant ut på e36.
Det går att värma runt lyktglaset, men du borde passa på och byta packningarna isf.

Mvh

DuNegro
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Absolut att jag ska byta packningarna om jag får isär lyktan! Men det är vägen dit som jag oroar mig för :)

Men du lossade bara själva lyktglaset och satte fast dom från det hållet då?
Du
291
DuNegro
E31 850ci -92
E39 540iAT -01
Jag lossade lyktglasen, skruvade ur plasten som linserna sitter på, ur med linserna,(för kablagets skull) i med linserna igen, satte fast ringarna på linserna när dessa var monterade igen och drog kablarna såsom i e36 guiden, på sidan av reflektorerna så jag behövde inte borra i mina.

Mina lyktglas behövde jag inte värma på för packningarna var rätt slut.
Dessvärre så smälte en av mina inverters sönder häromdagen så nu är jag utan ringar.

Mvh

DuNegro
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.