|
|
|
|---|---|
|
Har sökt som en tok men hittar inga trådar om exakt mitt bekymmer, därav kommer ytterligare en tråd om dess förbannade CCFL-ringar! Köpte tidigare i somras ringar från Xenonkungen till min M3 E36 -97. Först idag skulle jag ge mig på att montera dom, men det blev rätt snabbt stopp i skruvandet. Jag försökte göra som Stytun's guide på Länk dvs att man plockar bort linserna, monterar ringen och sedan sätter tillbaka alltihop. Men ringen är snäppet större än linsen i yttermått och jag hajjar inte hur jag ska kunna trycka tillbaka linsen med ringen fastlimmad utan kraftigt våld. Ni andra som monterat på E36-lyktor, hur har ni gjort? Min nästa tanke var att plocka bort själva lyktglaset och montera dit ringarna framifrån på linserna. Men lyktglaset är limmat med något super-hightech och sitter som berget. Ska man värma upp glaset med varmluftspistol eller hur ska man få bort glaset utan att spräcka det? Tacksam för svar! | |
|
På min e38:a sitter ringarna på framsidan, ser ungefär likadant ut på e36. Det går att värma runt lyktglaset, men du borde passa på och byta packningarna isf. Mvh DuNegro |
|
|
Absolut att jag ska byta packningarna om jag får isär lyktan! Men det är vägen dit som jag oroar mig för :) Men du lossade bara själva lyktglaset och satte fast dom från det hållet då? |
|
|
Jag lossade lyktglasen, skruvade ur plasten som linserna sitter på, ur med linserna,(för kablagets skull) i med linserna igen, satte fast ringarna på linserna när dessa var monterade igen och drog kablarna såsom i e36 guiden, på sidan av reflektorerna så jag behövde inte borra i mina. Mina lyktglas behövde jag inte värma på för packningarna var rätt slut. Dessvärre så smälte en av mina inverters sönder häromdagen så nu är jag utan ringar. Mvh DuNegro |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.