|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag fick lägga handpenning en gång vid köp av BMW hos aukt. åf. Det var min första nya BMW. Det var en lagerbil som jag hämtade ut 14 dar senare. |
|
| Du ska inte behöva betala, man kan dock ibland få skiva på ett avtal där du får betala ex 10% av bilens värde om du ångrar dig osv | |
| Jag fick betala handpenning också när säljaren skulle hålla en bil åt mig. Det tycker jag inte är konstigt. Det är många som säger att "de ska ha bilen" för att sen aldrig höra av sig. Dock lovade min säljare att betala tillbaka hela handpenningen utifall jag inte tycker bilen motsvarade mina förväntningar. Såklart var det en seriös handlare. En förutsättning för att jag ska betala in handpenning. | |
DMZ |
Jag får av någon konstig anledning intrycket av att trådskaparen ej ens sett bilen på plats? Ej undersökt den och ej eller provkört densamma? Hoppas verkligen att jag har fel. En sådan impulsaffär är knappast något man vill rekommendera. En förutsättning innan man ev,erlägger handpenning är att man först noga undersökt objektet. Annars är ju risken uppenbar för att du förlorar hela handpenningen med en gång. |
|
DMZ: Det beror ju lite på i vilken ålder och hos vilken handlare som bilen befinner sig. Jag köpte min nuvarande osedd över telefon hos märkeshandlare vilket inte var några konstigheter alls. Bilen visade sig ha mer utrustning och vara i bättre skick än vad man kunnat förvänta sig. Men är bilen lite äldre och befinner som hos en mindre handlare skulle jag aldrig betala något i förskott. Chansen är mycket stor att man hittar fel på bilen och har man då betalat pengar i förväg sitter man med skägget i brevlådan. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
DMZ |
Lövet: Aktuell bil är tidigare årsmodell än 2004. (bör då vara minst sex år gammal) eller äldre. Frågan är väl också vem som säljer bilen? Är det en av storskojarna med skruvade mätare, så är det väl nästan som att leda in fåren direkt till stora stygga vargen. Vet ej om moderatorn tillåter att man varnar för vissa bilhandlare? Kanske någon annan som törs hänga ut VARNINGSSKYLTEN. Tänkte bl,a på firman som tidigare sålde en Touring i femserien med två olika mätareställningar, sedan finns det väl även en annan FULING som tidigare höll till i Söderköping? Tror han numera finns i Norrköping? Har sett samma företagsnamn Euro??? annonsera runt om hela Sverige? med olika adresser. |
|
Jag har inte sett någon länk till bilen så vi vet väl inte exakt vilken handlare det är? Håller dock med om att firman som förut låg vid kanalen i Söderköping och som nu ligger i Norrköping förtjänar ett gigantiskt varningstecken. Har erfarenheter därifrån (inte handlat själv men kollat upp bil åt bekant) //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.