|
|
|
|---|---|
|
Japp ska byta generator på "gubbens" 535i -97. Hur går jag tillväga ? Mao lossning av remspänning osv. Billy aka Fantômas | |
|
Fasiken...... trodde man skulle få ett hyfsat snabbt svar ......HASSO ;) Denna maskin finns ju inte med i den vanliga verkstadshandboken (haynes) Ingen som sitter på lite info ? Billy aka Fantômas |
|
|
Hmmm otroligt , så många 535/540 vi har här i landet.. Verkligen ingen som lossat generatorn på en såddan ? Billy aka Fantômas |
|
|
Koppla ur batteriet , Rita av hur remmen är dragen runt alla rem hjul , lossa på spännare nr7 i länk:Länk och ta bort multiremmen , lossa/ta bort elanslutningarna på generator och skruva bort generatorn , troligen behöver du jobba både ovanifrån och underifrån(lite osäker på just detta) , återmontera i omvänd ordning med förslagsvis ny rem. Har du alldrig bytt en generator eller känner dig osäker så be "gubben" lämna in bilen istället. |
|
|
öhh är det inte vattenköld generatorpå 540/535? Eller kom dessa lite senare. Hade vattenkyld generator på min förra 540/99 MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
Ah tackar för tipsen ! Vad jag kan se på Länk så är den "bara" luftkyld / right ?? Hur hela frden lossar man just 7:an ? Billy aka Fantômas |
|
|
Ingen fara :Hewi: jag har bytt generatorer förr...Tyckte bara att det såg relativt trångt och bökigt ;) ut på just denna skorv.... Men jag är sugen på att testa iaf. Billy aka Fantômas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.