|
|
|
|---|---|
|
Har idag trälister men tänkte byta till aluminium look istället, är det krångligt att byta dessa lister? Passar interiörlisterna från en E60 till en E61? | |
| Eg ett meningslöst inlägg men är du säker på att du vill ha alulister? Tycker de ser rätt billiga ut. Jag har svart pianolack i min, tycker det känns långt najsare. | |
| Förresten kan du ju jämföra i realoem om det är samma artikelnummer för listerna på e60/61. | |
|
Det är väl ointressant vad du tycker är fint eller inte Lus. Frågan var om det är krångligt att byta eller inte? Fredrik |
|
|
Din åsikt värmer, Fredrik. Enligt realoem är det samma lister på sedan och touring. På bimmerfest finns en som tagit bort de flesta: Länk |
|
| Och om det är svårt eller inte är en rätt ointressant sak att svara på, det är ju rättså subjektivt, dvs en åsikt. | |
|
Ok, jag har verkligen försökt hitta en guide för hur byta interiörlisterna på E60 men det verkar inte finnas lättillgängligt. Några uppfattar det som superbökigt, andra tycker det är enkelt. Lycka till med bytet vad du nu än väljer för kulör! /Linus |
|
|
Ingen som har en guide hur man går tillväga för att byta interiörlisterna? |
|
| Gurrae: på min länk visas de svåraste passagerna, med mittkonsollen. Dörrlisterna torde sitta clipsade. | |
| Gurrae, har du prisuppgift på vad listerna kostar i de olika utförandena? | |
|
Här har du lite hjälp på traven: Länk Länk Länk Själv har jag borstad aluminium i min och tycker det är skitsnyggt! ---- BMW CS #6212 |
|
|
@Felle: Nix, har inte kollat pris på dom olika ännu....blir en spännande överaskning ;-) |
|
|
kollade på BMW:s hemsida och där står det så här: M interiörlister Alu Cube Pure Utrustningen omfattar interiörlister för instrumentpanelen, mittkonsol samt dörrar. Om man väljer interiörlister i aluminium i stället för trä måste även över- och underdelarna på handtagen bytas ut. Nån som gjort detta byte och kan verifiera att det inte går att byta ur trälister mot Alu Cube Pure utan att byta handtagen också? |
|
|
någon som har klarat byta panel själv? Priset är ju hutlöst för lite plast alltså. |
|
| Bumpar denna. Alla bilar jag har kollat på hittills har haft träimitation, något som inte är aktuellt. | |
|
Äkta trä, men det kanske inte spelar dig någon roll. Har du sökt på engelska eller tyska? |
|
| Nej, det spelare ingen roll, det är det träiga utseendet i sig :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.