|
|
|
|---|---|
|
Tjänare! Jag har tänkt att byta ut mina manuella tygstolar till elektriska skinn stolar. Men min fråga är då, Finns det kablar redan färdigdragna fram till stolarna så att man kan koppla in el stolarna? Alltså, är det samma elhärva i en bil som har manuella stolar som dem med el-stolar? Tack på förhand=) //Rille! | |
alain |
Om du tar framstolar längst bak och titta på under kan du ser om det finns en kabeldåsan med inkopplad kablar som inte används, kolla om det finns kommande ström isf du har det, då det är till el stolar. Det kan också vara samma dåsan som används till stolväme om den är tillräkligt stor med fria kopplings plats ledig. Jag ska kolla på min och titta på hur det ser ut. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Jag gjorde just den konverteringen med min bil. Fick dra in ström eftersom det saknades i kontakten till stolen. Det var inte så svårt att göra men värt det. Lycka till! /Jake |
|
|
Tror knappast det är förberett som standard, och el till stolens motorer får man dra fram, ingen större operation. Bil med fabriksmonterade elmanövrerade stolar kan ha olika utförande dessutom, förutom kraftmatning så finns det varianter med bussystem för minnet där stolarna ställer in sig beroende på vilken nyckel som fjärrstyr bilen vid öppning osv . I bilens komfortmodul lagras olika användares nyckel-ID som sedan ställer in stolar, backspeglar, ratt osv, beroende på vad bilen har för utrustningsalternativ. Enkla stolar med inbyggt minne eller bara ställbara utan minne behöver bara elmatning från lämplig säkring osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.