|
|
|
|---|---|
|
Nu tror jag att jag går i taket!!! För en tid sedan var det en E32 B11 till salu för nålpengar på blocket! 8.000:- var begärt pris. Jag ringde direkt till säljaren, (så fort annonsen kom ut) men då var bilen såld, osedd, till Skånetrakten. Detta kan man ju förstå, till det priset, men nu ser jag de stackars "resterna" av bilen tillsalu här på Autopower. Denna person har berövat bilen på nästan samtliga attribut som gör den säljbar. Det enda som finns kvar är motorn, och jag kan gissa att anledningen är att kamaxeln är "polkagris" och eftersom bilen gått lååångt, så är det kanske så att hela motorn är sliten, men bottendelarna brukar klara runt 60-70K mil, med rätt skötsel. Själv hade jag bytt huv, bagagelucka samt låda, och kostat på mig en topprenovering + litet lack! Då hade vi fått behålla en intakt B11 i trafik. Nu är det bara synd och skam!!! att ännu en sådan vagn med största säkerhet blir SKROT! Vraket som finns kvar är värt max några tusenlappar Nu vill inte ens jag köpa "resterna".....suck Med tragisk hälsning, A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. | |
| Tråkigt att höra, har själv förhoppningar om att kunna äga en e32 Alpina en dag. Är det någon som har koll på hur många B11 det finns i Sverige? B12 är väl runt 5st eller? | |
|
Jag håller med, jag hoppas en entusiast köper bilen och sparar på den! B11 är en ovanlig bil och har ett speciellt värde även om den är risig och något okomplett. /Mats J |
|
| Nu när jag läst annonsen kan jag ju svara på min egen fråga, 5st B11 i Sverige enligt säljaren. Ibland är man lite snabb med frågorna...=P | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
KRAFTWERK! Kul att se dig göra dig hörd här igen! Att en en sådan bil ska bli slaktad,är nog ganska så självklart då den såldes för det facila priset tidigare. Synd är det självklart...men som så många andra tidigare åtråvärda modeller,så är det tyvärr ödet. Skulle gärna vilja en sådan. Skulle även vilja ta hand om och renovera den E23 745iA som ligger ute för 20k just nu!! Men platsen och (nja)ekonomin,tillåter inte riktigt just nu. Vissa köper "guldklimparna" för att göra affär,då andra köper för att bevara....det senare kräver då plats tyvärr. Mvh Patrik |
|
Hej KRAFTWEK! Hur vet du att bilen är slaktad på delar? Nuvarande ägare kontaktade mig i somras och köpte bla. den svarta skinnsportinredningen av mig. Han berättade då att bilen inte var komplett och troligtvis fått hela inredningen utbytt någon gång tidigare. Han tänkte då försöka återställa bilen till orginal. Kan inte front, ratt och fälgar också försvunnit tidigare? Jag vet att han har flera andra BMW, så det kan ju tänkas att han insett att tiden inte räcker till. Köp bilen själv om du är intresserad av att den ska bli bevarad. Det är ju tack och lov ett fritt land där vi fortfarande bestämmer över våra ägodelar. A A |
|
|
Denna gissar jag Länk "bilen har inte varit i bruk på flera år, lådan e lite defekt växlar ej som den ska, (samma låda som 735), bilen är i stort sett rostfri, bagage luckan är slut samt motorhuven de e den enda rosten, motorn: 254hk 3,5 liter, (samma som e34 b10 3,5 och E30 B6 3,5) har provstartat motorn och den går bra, Alpina avgassystem i bra skick, lamelldiff 25%.. tillverkningsnr 009 av ca 260 tillverkade de som saknas: Alpina fronten, Alpina ratten, Alpina fälgarna Inredningen: den som sitter i är beige, men har en komplett svart skinnklädsel som ev kan följa med. Sportskinn med el och minne, är du intresserad så ring helst, kollar sällan min mail. perfekt bil för dej som vill ha en ovanlig E32a ( finns 5st B11 3,5 i landet) eller behöver ha en rolig motor till en busbil" Den är ju inte utom räddning, men att återställa den till 100% originalskick kostar nog mer än det smakar om man inte har lite Alpina E32 delar liggandes. Det är ju fortfarande en bil med Alpina motor & chassie m.m Även om man monterar lite vanliga E32 karossdelar. __________ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.