|
|
|
|---|---|
|
Bilen började lysa med ABS och antispinn. tog den till BMW verkstad som hittar fel på abssensor fram Sedan tillkommer varning för bromshaveri inte nog med det så märker jag att varvmätaren lagt av Med det så kan ju inte färddatorn göra sitt jobb.. GPS strular och bakrutevärmare funkar ej. Kan allt hänga ihop med sensor eller har jag fler fel?dessa har slocknat korta stunder Snål på värme har den också blivit, kan ha att göra med att det försvinner vatten. Under julen så behövde jag ej smycka bilen, hon lös fint med orange, rött, grönt och även blått beroende på felkod och lampor man valt att använda.Kanske bilen som vill säga något? Någon som upplevt liknade? | |
|
Ajdå...Tja, när alla dessa elprylar börjar "spöka" så kan det ha med laddningen att göra...dvs kass generator och/eller dåligt batteri...eller någon kabel som "sitter löst" tillhörande strömförsörjningen...t.ex. Man kan ju tycka mycket utan att veta, så då tycker jag att du ska kontrollera batterispänningen med avslagen motor(vänta någon timme med avslagen motor, mät sedan över polerna bör visa åtminstone 12,6-7 Volt då) och även vad batteriet har när motorn går s.a.s(generatorn laddar)..Där bör du ju ha då över 13,8-9..helst över 14 Volt skulle jag säga. Lite "klen" beskrivning du ger, och jag vet ju inte vad som felar naturligtvis...men börja iaf med koll enligt ovan.. Mvh Janne. |
|
| Okay, tackar ska börja med att kolla upp dessa tips. Tycker ju att det borde vara mer än en sensor som felar. | |
|
Har nu kollat batteriet och tycker det verkar ok. Avstängd efter en natts vila ger hon ca 12,45 Bilen påslagen så pendlar det mellan 13,8-14,3 med lite gas. Är batteriet i hyfsat skick? |
|
hatter |
isch ... känner igen de ... min gjorde likadant .... visa på abs sensor .... men de var inte den som var fel .... hela styrenheten fick bytas = inte billigt om man gör de på BMW vilket jag gjorde. Fibblar inte tankmätaren med?? Farthållare fungerar väl inte heller?? Tråkigt men vanligt fel. |
| Har ej provat fart hållaren, men idag så slocknade bromslampan och varv mätaren hoppa igång. Får väl se vart det leder. abs har slocknat ett par ggr så att antispinn fått jobba som den ska. Kan kanske vara glapp någonstans? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.