|
|
|
|---|---|
120d |
Har tittat lite efter nya däck till sommaren, verkar vara svårt o få tag i 205/45x18 som jag har fram. Funderar nu på om man inte skulle byta både fälgar o däck till något nytt istället jag kör idag med: 18" M dubbeleker 208 Fälg 7,5x18" ET 49 Fram Däck 205/45x18" Fram Fälg 8x18" ET 49 Bak Däck 225/40x18" Bak Har ni några tips, är lite sugen på ett par M6 replicor någon som har tips var man hittar billiga sådana. Vilka dimensioner passar på våra bilar jag kör en 120d 177hp |
120d |
Var det kanske fel årstid o diskutera sommardäck? |
|
Jag hade 19" CSL på min bil 2008 och funderar på att gå tillbaka till det igen + mappning om jag inte köper en annan bil. Min bil.. Länk |
|
|
Tycker inte det är snyggt när man ska blanda in andra BMW serie hjul än 1 seriens egna! Dessa är RUGGIGT snygga! LM-fälg Dubbeleker 208M Länk WOW!!!!!! |
|
120d |
Ja nu är det ju just Dubbeleker 208M 18" jag kör med idag! Och det är ju till dessa fälgar jag har svårt o hitta nya framdäck i dim 205/45x18" Så hur gör ni, går ni upp en storlek både fram o bak? |
120d |
More Vad är det för dim på dina ruggigt snygga 19"? Fungerar dom bra eller tar det i någonstans? |
|
19x8.5 225/35/19 19x9.5 255/30/19 Det tar i om ni sitter många bilen och kör fort över en vågig väg, dvs där fjädringen får jobba mycket och bilen trycks mot marken. Tar tar dock bara i lite, syns inte på däcken eller i hjulhuset. Det är precis på gränsen. Valsar man skärmarna så tar det inte i alls. Måste bara skriva att det är 100 gånger snyggare i verkligheten jämfört med bilder. Har fått ett flertal komentarer från både unga och äldre. Vissa tror att det är världens värsting bil med fälgarna på. En vit bil och CSL är sinnessjukt snyggt. |
|
| ET40 i fram och ET45 i bak ska det vara på fälgarna. | |
|
More Din bil var helt klart ett undantag! Ruggigt snygg! |
|
|
Yep, Mores fälgar väger tungt. 120d: Däckonline har några olika 205/45x18 att välja på om inte annat. |
|
|
Här en bra länk till vad som kan passa: Länk Sedan säljer jag mina originalfälgar med däck (Dubbeleker 207 M), kanske nån här intresserad? För lite mer än en sats nya däck får köparen fina fälgar på köper ;-) Länk Vill byta till en lättviktsuppsättning, fortfarande 17" :-p |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.