|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Det är nämligen så att min abs enhet har gott sönder till en e39 523 -00 Tänkte höra om det är ngn som vet vars man kan få tag på en "komplett" Abs -enhet till rätt pris!? Har sett att det finns å beställa från tyskland till ett riktigt bra pris,är det ngn som kan ta hem sånna från tyskland eller hjälpa till på ngt sätt,någon som håller på å beställer från tyskland? Tacksam för svar Mvh | |
|
Hade fel på min för ca 1,5 år sedan... detta är tydligen ett vanligt fel! Finns evighetstrådar om detta om du söker på ABS. Jag skickade min till ModuleMaster i USA för reparation då USD stod i dryga 6,5 SEK och har för mig att det gick på dryga 300 USD inklusive frakt tor samt garanti på delar och jobb. Slapp i och med det att koda om en ny styrenhet på BMW. Har inte haft några som helst problem sen jag monterade tillbaka den. Finns även i GDS avdelningen till vänster. |
|
|
Kan oxå rekomendera Modulemaster , fick tillbaka min modul för 2 månader sen och den har fungerat klanderfritt !! 5 års garanti är ju trevligt om något skulle hända igen , kostade 330$ ink. frakt. Har läst om ägare till VAG bilar med defekt ABS modul som lött ihop sina moduler själva , har dock ingen aning om det är samma fel som på våra bilar men bägge märkena använder BOSCH moduler så det verkar ju troligt ! Länk |
|
|
Tack för svaren, Men hur lång väntetid är det ungefär med frak o.s.v? Mvh |
|
|
För mig tog det längre tid att få över den via Svenska posten än vad det tog för dem att laga den och ha den vid min dörr igen... Allt som allt ca 2,5 veckor. Är ju inga problem att köra bilen under tiden om man kan leva utan div funktioner såsom abs, hastighetsmätare och bensinmätare... Rekomenderar i alla fall varmt! Såg att han även hottat up siten lite nu och gjort det enklare med steg för steg hur man går tillväga. Det var även en sådan beskrivning jag hittade på GDS. Det bästa är nästan att det bara är att plugga in den i bilen när den kommer tillbaka! Om man köper ny eller beg så måste man ju in på BMW och koda in den och det kostar ju också pengar! |
|
| Men har fått höra ngtom en firma i Finland som också håller på å reparerar abs styrenheter, är det ngn som har erfarenhet av dom eller vet ngt om den firman? Tänkte kolla lite alternativ innan man bestämmer sig!? | |
| Har också läst om denna firma i Finland i nån tråd här nyligen. Dock har jag inte läst om någon som använt sig av dem. Bör ju inte heller vara till deras fördel om de debiterar i € heller... Ok, USD har blivit dyrare men inte lika mycket i förhållande till vad kronan har tappat mot €! Söker du på Modulemaster så kommer du hitta ganska många användare här på AP som använt sig av dem. Tror inte heller att jag betalade mer än 250 SEK i frakt över till USA så jag skulle nog i ditt fall satsa på ett säkert kort med många nöjda kunder! Hittar du den finska firman så är det ju i alla fall värt att jämföra. På Modulemaster skulle denna rep kosta dig 330 USD plus frakten över till USA... Dvs ca 2900 SEK totalt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.