AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.130

Varningslampa för "Motor" tänds...

B-
11
B-son
525i Touring -03
525 -95
...och bilen accar riktigt dåligt och med någon form av obalans upp till ca 2500 varv/m. Någon som vet vad det kan bero på?

Det gäller min 525 Touring -03.

B-son
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Kolla tändspolarna...

Danjel
Min bil:
Länk
B-
11
B-son
525i Touring -03
525 -95
Tack för tipset! Kollade på inlägg om tändspolar, det låter som om det kan vara det... Vi får se...

Mange tack!

B-son
Lo
55
Lovan
525dA Touring -08
Hade samma strul med motorlampan under ett års tid . Lämnade in bilen för koll, men de hittade inget. Senare så betedde sig bilen struligt: gick på 5 cyl. orolig tomgång. Hittade då att den sista luftbälgen innan motorn för luftintaget var trasig. knappt 200 kr för en ny och nu larmar inte motorlampan mer.
Det du beskriver kom på min bil i slutet innan jag hittade min "läcka" på insuget
/lövan
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Ja. Det stämmer. Också ett mycket vanligt fel. Kolla noga bara. Kan vara svårt att hitta sprickan...

Danjel
Min bil:
Länk
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Lite startspray i de trakterna borde avslöja eventuellt luftläckage.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Klingade en klocka när jag såg att du har en -03:a..

Citat allas vår Hasso:

"Fanns en serie Bremispolar på 2003or som hade fabrikation/Kvalitetsfel, ett servicemeddelande sa att gick en sönder skulle alla bytas till Bosch om spolarna var tillverkade mellan specifika datum."

Kolla om det är Bremi. Om så är fallet, byt alla och kräv ett mycket bra pris då felet är känt.
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
"Kolla om det är Bremi. Om så är fallet, byt alla och kräv ett mycket bra pris då felet är känt."

Anders-
Vad menar du? Skulle BMW pruta på sina reservdelspriser för att det fanns en aktion på bilen? Det bör ha fixats redan om bilen varit inlämnad på en aktoriserad verkstad.

Danjel
Min bil:
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Uppfattade inte det hela som att de skulle bytas ut kostnadsfritt. Servicemeddelandet säger att alla skall bytas vid fel på en. Det är alltså inte alls säkert att dessa bytts ut om det aldrig varit något problem tidigare. Vet inte vad som gäller nu när bilen är lite äldre (6 år gammal)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
För ett par år sedan gick det bra att få både DME och spolar utbytta kostnadsfritt enl. denna tråd i.a.f: Länk.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.