|
|
|
|---|---|
|
Kollar efter en hyffsat billig andrabil. Låter denna bra på pappret? Länk Lite klent utrustad kanske? Skulle vilja ha en riktig klima, men man får nog inte allt för de pengarna. | |
|
Bra pris helt klart, dock är ingen -06 då den är byggt 2005-8 Jag hade själv en liknande snik-116-06 uttagen 2006-3 som jag sålde för 159.000 kr när den var 1.5 år gammal i augusti 2007, jämfört med det tycker jag väldigt många begär mycket än idag för sina 116, den upplänkade bilen är dock ett undantag. BMW CS #5139 |
|
| saknar mutifunktion samt den "riktiga kliman" tror att det är två väldigt viktiga saker vid försäljning | |
|
Tack för synpunkterna. Vad less man blir på folk hittar på egna årsmodeller. Får mig att helt tappa förtroendet för den firman. När det visar sig vara en -05:a är inte priset lika helrätt längre. Känns som denna är ett bättre val. Billigare och med en riktig klima: Länk |
|
| Kolla bilen noga innan köp, har sett att det funnits endel vark på det stället. | |
hallgren |
Håller med Tobba_, har tittat på en del bilar på den firman och bara hittat skit.. |
|
Björn, jag skulle avråda från att köpa en 116 av två skäl. Dels verkar det som att du är ute efter en 130 varför det kanske känns lite väl trist att ha två E87;or ståendes i garaget/på parkeringen. Dels är 116 en otroligt trist bil - högt motorljud, plastig interiör och usel prestanda. Förvisso förstår jag ditt resonemang angående en billig andrabil men faktum är att bilen drar alldeles för mkt bensin i förhållande till prestanda. T.o.m. fästmön, som annars inte bryr sig om en bils karaktär och prestanda, tyckte bilen var under all kritik. Jag byter bil relativt ofta men ägartiden för min förra 116 slår alla rekord. Två veckor hann jag äga bilen... |
|
| har läst att den nya motorn som finns i de faceliftade 116 ska vara bättre.. stämmer det?? | |
|
Tobba och Hallgren, tack för info. Nej, firman verkar inte helt klockren även om bilen ser fin ut på bilderna. Tvesovla, nja det blir inte två E87:or samtidigt i familjen. 130i har jag lite grann lagt på is. Tycker de är alldeles för dyra i förhållande till vad man får. Man kan nog få loss en 330iM -06:a för i stort sett samma pengar och då går 130:n bort. Har förstått att motorn och hög ljudnivå är är två stora minus för 116i och tror inte det är en bil jag själv skulle nöja mig med. Men hustrun har fått för sig att det är en bra bil (utan att ha kört den ännu). Jag har bara provkört en 118d -08 och den tyckte jag var mycket trevlig men en sådan ryms inte inom budgeten. Alternativet skulle vara en Audi A2 och den är nog ännu tröttare med sina 75hk men å andra sidan är det en riktig lättviktare, runt 800kg tror jag. Facelift är det 08:a eller? |
|
| facelift är från 07... vet dock ej vilken månad .. både prefacelift och facelift finns som 07 | |
| Om jag inte minns fel så kom faceliftet till 1-serien i mars 2007. Nya 116i motorn kom from september produktion 2007, alltså modellår -08. Jag har nya motorn. Tycker att det är rejäl skillnad mot den gamla, surrar inte alls lika mycket. | |
|
Hej Jag har en liknande till salu. Hur tycker ni jag ligger till i pris? Länk /Håkan |
|
| håkan m: gällde det inte 1-serien?? | |
|
Hej Vet inte riktigt hur det gick till?? Jag skrev ovanstående inlägg i värderingsforumet och sen kollade jag runt lite och helt plötsligt dök det inidenna tråd??? Datorer...................... lite kul blev det allt. |
|
|
Har en 116i 06 6väx den är inte alls högljud i kupén,(var innan ja slängde dom helt odugliga punkterfria däcken på tippen. Sen upplever jag den ej som plastig,kollade på andra både 118d 120i som hade i stort sett samma inredning som min, Sen var det ingen större skillnad på ljud i kupen från motorerna. Om man ska hårdra det så slog ljudet från dislarna in i kupén mer än bensinarna. Sen stod det mellan en 116i och en 118i. Där var det färgen som avgjorde det hela. 118 bilen hade nån bajsbrun färg som inte alls gör sig på 1 serien. Därimot titansilver gör bilen så snygg o sticker ut i mängden :) Har en granne som kör en mörk 120 den ser inte alls lika fin ut o bilen ser faktiskt mindre ut med den färgen. Ha Det Ha Det |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.