|
|
|
|---|---|
|
Hej, någon som vet hur 18" E60 M5 fälgar skulle se ut på en 530 E39 Har försökt hitta bilder utan resultat. Blir 18" stötigt ? Tack på förhand. | |
|
Tycker dessa fälgar ger ett riktigt lyft på E39:an som blir ett par år yngre i alla fall ;) Kom ihåg att om det är E60 orginalfälgar så behöver navhålet svarvas ur till rätt diameter för att passa på E39. |
|
|
Hej Ok tack för bilderna, tycker det ser snyggt ut =) Säljaren sa att det var till E39 då det är replika, kan det inte passa rakt av ? Är det stötigt med 18" jag har 16 tum nu, men det ser så litet ut. Mvh |
|
| Då stämmer troligen diametern på de fälgarna. ø74 är navet på E39:an. | |
|
ok Blir bilen mycket högre med 18" ? kommer det se konstigt ut ? |
|
|
18" blir stötigare än 16" men inte farligt. Bilen ska inte bli högre om du väljer rätt dimension på däcken, normalt är ju att man minskar profilen på däcken när man ökar fälgens diameter vilket resulterar i att hjulets totala diameter är mer eller mindre oförändrad. Normal dimension till 18" på E39 är 235/40-18 och har du bredare fälgar bak så kan där ligga 265/35-18. När det gäller fälgen i fråga så tycker jag personligen inte att den passar något vidare på E39. Mina val hade varit antingen style 37 Länk eller style 42 Länk ___ //Ulf |
|
|
e60 m5 fälg passar skitbra på din bil du blir inte besviken . jag har ett par på min å jag hadde samma tankar som du innan jag köpte mina.. ångrar mig inte..det finns en nackdel att dom är tunga mycket massa att vrida runt ca 21 kg st me däck om jag inte mins fel. så bilen blir lite segare. kopiorna som jag har samma vikt som orginalfälgarna. som sakt passar kanon på din bil. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
Detta är ju helt klart en smak-sak.Personligen håller jag med Programmer. För bil utan M-paket,så är min personliga favorit,Radialekar. Länk Tycker att M5 E60 hjulen blir för moderna för E39-karossen. Länk Men det viktiga är ju att du själv blir nöjd,så lycka till med dom nya hjulen. |
|
|
Hej, Ja precis jag kommer köra 40 , har ju 55 nu i höjd så det skiljer ju ca 3.5 cm i höjd där, så det jämnar nog ut sig. Ja precis det är nog en smaksam, jag gillar fälgarna och tror det kommer bli snyggt, men i värsta fall får jag väl byta om jag inte blir nöjd, allt är ju bättre än dom 16" jag har nu. Jag gillar oxå Style 42 fälgarna , riktigt snygga Längtar iaf till sommaren nu :) |
|
| ok , du har inga bilder på din kärra med fälgarna på ? | |
|
aha tack, dom såg jag på zatzy :) |
|
|
ja, jag blandar i hop saker så här inför nyår :D gott nytt år ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.