|
|
|
|---|---|
|
Drabbades av ett bakaxelras på min 323:a i fredags. :( Pinjongen gav upp och lämnade hälften på botten av diffhuset! Nu undrar jag lite saker: 1. Har en diffad axel på den, vill ju helst behålla diffen! Går det att använda en pinjong från en annan axel ( ej diff )? 2. Finns det olika utväxlingar på diff axlarna till 323:an? 3. Måsta man ner med hela bryggan för att lossa diffhuset? (tycker det verkar jävligt trångt för övre fästena...) 4. Måste man vända sig till BMW för att få tag i saker till bakaxeln eller finns det nån annanstans? Mycket tacksam för hjälp! MVH/ Weine | |
djspirit |
är där diff orginal eller BMW: NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
|
Japp... Det är 3,45 utväxling med original diff! Behöver bara svar på fråga 1 nu! Har löst allt det andra! |
|
Krosus |
Tjena! Vet du om pinjong och kronhjul är parade på BMW. Dvs om de är inslipade tillsammans. I så fall går det INTE. Sen måste det ju vara väldigt noga med att få en bra märkbild i drevsatsen, annars sjunker livslängden väldigt mycket. //Krosus |
|
Det blev byte av klump! Men jag ska flytta öer diffspärren från min gamla till en nya klumpen! Så det e löst nu! Hoppas bara att det passar att sätta över diffen! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.