|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja som topic lyder...Varför så lite E90, 320D, 330D med M-paket på blocket?) Inte ofta folk tar ut diesel BMW med m-paket? Synd tycker jag då E-90an är så snygg med M paket... | |
| Tja, det kanske beror på att många nybilsköpare, likt mig, inte tycker att M-Paketet gör särskilt stor skillnad på E90. | |
| Tycker du inte bilen ser snyggare ut med M Fronten? | |
| I så fall högst marginellt. Och i vilket fall är inte frontens utseende så särsklit vikigt för mig. Jag tycker inte fronten på E90 är så himla snygg vare sig i original elle ri M-Paket utförande. | |
|
Håller med. M-paketet är ingen höjdare, bättre att eftermontera en snyggare front om man vill förändra looken. //Stefan |
|
| På E90 vad exakt innebär M-paket? Förutom då annan front... | |
|
En del av det som M-Paketet innehåller är: Sportstolar Sportchassi Shadowline högglanslister Aerodynamikpaket Men allt detta kan beställas separat. Dessutom ingår innertak anthracit i M-Paketet. Det kan beställas separat, men personligen tycker jag det är så oerhört fult att jag skulle betala mycket pengar för att slippa det, om det vore standard. Det ingår också interiörlister av aluminium i M-Paketet (men de går nog också att beställa separat). I M-Paketet ingår även en alcantaraklädsel. Jag vet inte om den kan beställas separat. Möjligen är också någon lack unik för M-Paketet, men jag är osäker på detta. |
|
|
Jo, det ingår också fälgar i M-Paketet samt M-Sportratt och M-växelspaksknopp, men allt det kan beställas separat. |
|
| okej det var ju en massa gosaker man missar då...Verkar ju inte vara gott om 320D med sportstolar & M sportratt ens :( | |
| Det finns ett paket som heter dynamic, som innehåller sportstolar, sportchassi, sportratt och lite annat. Jag har det paketet på min bil och då kostade M-Ratten ocjh växelspaksknoppen bara 1000:- extra. | |
|
M-pkt till faceliften ser mycket bättre ut. |
|
|
Clubsport: Håller med dig gällande facelift versionen. Såg en touring för några veckor sedan och detaljerna är betydligt bättre. Huven och njurarna är väl de största skillnaderna men näven fronten får ett aggresivare utseende. Summasumarum = mkt bättre enligt mig! München |
|
| Håller med clubsport! En e90 utan M-sport är ingen höjdare. Jag tycker M-paketet gör all skillnad från en bil jag aldrig skulle vilja ha till att vara en bil som är riktigt snygg! E90 ser helt enkelt för tam ut utan M och med sina oranga blinkers bak och krom och 16". Jag hade heldre sparat pengarna och köpt en fin e46 med M... | |
| Sportpaket är ett måste tycker jag. Särskilt sportstolar och innertak i antracit! Utan sportpaket känns det WV med en touch of BMW. | |
|
En E90 utan m-paket är ser hur tråkig ut som helst tycker jag. |
|
|
Jag tycker E90 ser bra ut utan M-paket, enligt mig inte värt pengarna. På coupe och caben ser det däremot riktigt bra ut med M-paket. Jag tycker det är synd att M-paket inte var snyggare på sedan/touring. På E60/E61, E92 och E93 blev det ju riktigt bra, synd att de inte lyckades lika bra med E90/E91. Mvh Johan |
|
|
En BMW utan M-paket är ingen riktigt BMW. Våga vägra bilar utan M-paket. //BMW 325d Coupe M-Sport 2008 |
|
|
För mig är det inte lite kosmetisk utrustning som gör att en bil är en BMW, men visst är det snyggt på vissa modeller. Mvh Johan |
|
|
Jag håller verkligen med dig Grelle. Den som i BMW främst ser en massa kosmetiskt trams har inte fattat bilarnas kvaliteter. Det vore skillnad om M-Paketet innehöll unika saker som verkligen förbättrade köregenskaperna. |
|
|
Frågan är om M-spoilers mätbart förbättrar aerodynamiken och därmed fartresurserna? M3 borde ha detta optimerat, så hypotesen är ja. Men, aerodynamiska egenskaper kommer först till (stor) nytta vid hastigheter från ca 100 km/h. Vad enskilda tycker är oväsentligt, men tycker många sållar bort BMWs utan M-paket lättvindigt. M-spoilers kan köpas separat! |
|
| Nikeman: OK så en 316 med M-paket är en "riktig BMW" medan varken BMW Z8 eller 750 är det? :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.