|
|
|
|---|---|
|
Som Rubriken säger vart sitter det? förstår inte allts beskrivningen på tips :S Så om någon bara sa några finna ord om ungerfär vart och vad man behöver lossa för att ta bort det blir jag jätte glad ! XD have a nice day | |
|
Vad är det för bil? Din 320? Luftfiltret sitter alltid i motorrummet. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Förmodar att du menar "mikrofilter" (Kupéfilter)?? Filtret i sig är inte alls platt som ett för bilar med AC, utan runt som ett luftfilter mera ( enl bilderna man hittar iaf: Länk ) och det får ju en att misstänka att det sitter mera i trakterna av fläkten själv t.ex i ena gaveln av trum fläkten |
|
| Dags att börja med att läsa igenom vad man skriver :) !! ja jag menade faktiskt kupéfilter. Men sidan du länka till visar också ett platt filter för min bil som är 320i e36 -92 utan ac och all lyx budet bil alltså. men har ska man byta filtret då ? fläkten sitter ju hur gömt som helst ju. tack för alla svar. | |
| Ingen som vet? | |
|
Tillverkaren Mann har på sin sida nedladdningsbara instruktioner för sina filter. Länk: Länk Klicka fram till din bil, jag tror det kommer heta CU 1720-2. Jag provade igår och idag men får bara felmeddelanden när jag försöker men det kanske fungerar för dig. Annars prova igen tills det går. Gott Nytt År! |
|
|
Är du säker på att du har ett microfilter i bilen? Jag skulle byta/sätta i, då jag störde mig på all björkfrån som blåste in i bilen, trodde någon tidigare ägare snålat och bara plocktat bort det gamla. Iaf så shoppade jag filter och började riva handsfack etc, (sitter bakom handsfakcet långt in under instrumenpanelen på högersidan). Dock så fanns ingen där, inget fäste etc heller. Så det visade sig att kupéfilter var tillval, vilket köparen inte valt på min bil iaf. Så frågan är alltså: Är det tillvalet gjort på din bil? |
|
| Tack för hjälpen både ExHonda och StefanE ska ut och börja kolla nu om jag hittar något sånt troligen inte efter som min bil verkar vara budget bil. för har inge till val alls. Men har samma problem som du ExHonda stör mig också på att det blåser in massa barr och skit. aja tack för hjälpen | |
|
Enligt den här instruktionen finns ett alternativ med runda filter i motorrummet: Länk Men jag kan inte få fram vilken bil som har detta filter. God fortsättning! |
|
|
Jag hittade det här som "retrofittings", kanske går att eftermontera? Länk |
|
| Samma sak är det på min - jag monterade ned handfacket men det fanns inget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.