AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.253

BMW 645 svensksåld eller import?

ma
91
mattiaskorp
320Da Touring M-Sport 2013
Funderar på att köpa en BME645. Vad bör jag satsa på? Skall det vara en 2004 svensksåld eller en nyare import med allt vad det innebär? Priset på en svensksåld 2004 och en importerad 2005 är ungefär likvärdigt. Flera handlare tar dock inte emot en importerad bil vid ett eventuellt inbyte. Vad göra?

Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Alltså personligen tycker jag att det beror på , jag menar det finns både bra och dåliga svensk sålda bilar och import bilar. Har hört att ofta är det mycket fiffel med svensksålda bilar , allt eftersom många tror på att det är bilar som är ärliga och kollar inte upp om de är fifflade med mätare eller liknande....

Ser du en fin och bra bil men verkar vara lite osäker, så kör på M-test. Det brukar löna sig faktiskt, är det några fel så kan du pruta om du känner för att laga det själv...

Sedan kan man kontrollera lite själv, provkör minst 20 min...pakera bilen, kolla under om det läcker nåt, förutom att AC kondensen kan göra det...kolla alla kantlinjer på bilen, slitage på inredning, prova all elektronik, kolla bromskivor o belägg, historik, servicebok, besiktnings intervaller,

Man kan göra en hel del själv faktiskt, men för mig spelar det inte så stor roll om det handlar om BMW import eller svensksåld om du ska ha bilen ett par år framåt, visst du kanske kan få lite mer pengar sen om bilen är svensk, men utrustnings mässigt kan du få mer på en tysk import bmw än svenskåld bmw för pengarna, det är lite billigare, samt du har större utbud i tyskland....

BMW - Bil Med Wingar
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Sedan glömde jag nämna att ofta är det personerna som importerar in bilarna till sverige som fifflar med mätarna och allt annat, även vissa små oseriösa bilhandlare i tyskland och sverige.......

så tro inte bara för att den är svensksåld så är den ärligt, många fifflar idag för att få tillbaka så mycket pengar så möjligt för bilen.......

BMW - Bil Med Wingar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.