|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon har roat sig o sprungit över mitt tak, såg fotspår från huven o bakåt... 320d 07a Huv och lucka har klarat sig, men taket är buckligt... dock ej repigt. Det är kraftiga nersänkningar i hörnen i bak på taket samt i mitten, den i mitten har en förhållandevis vass kant. I mitten ser man att det nästan bucklar sig uppåt, så där har bulan rest sig istället med vassa kanter/veck. Nu till frågan... Bilen är självklart helförsäkrad med bmw org.försäkring... Vad kommer dom att göra åt det?? Jag vägrar ha spackel på taket!! Några bulor går kanske att massera ut, men bra blir det ju aldrig... Vad ska jag göra? Ska åka till bmw imorn... | |
|
Oftast måste hela takplåten bytas, väldigt svårt att rikta bucklor och få det bra på ett tak BMW CS #5139 |
|
|
Som J:L säger, mycket svårt att rikta stora plana ytor. Plåten är sträckt och måste troligen krympas för att hålla sig slät igen. Byte av tak är nog vad som görs. Vad är det med folk egentligen som hittar på sånt ofog?? |
|
|
En kompis råkade ut för samma sak, dock på en Mazda 3, och på hans bil fick de byta taket. Rent visuellt såg det inte alltför allvarligt ut men plåtverkstaden kunde inte göra något annat än att byta plåten. // Erik |
|
|
Går det kräva att dom byter tak? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.