|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 318i -88 som gått 15000mil. Problemet är (som vanligt) knackningar/tickanden från motorn. Nu verkar det vara mer eller mindre standard vad jag förstår, men det låter ganska illa så min fråga är, kan man begränsa orsakerna till det här så man kan göra nåt åt problemet. Eller ska man kan kanske köpa sig en beggad motor? Hur stor motor kan jag ha? Om gamla motorn (otrimmad) sitter kvar, hur kan man på billigaste sätt vässa den? MvH mange | |
|
Jag har bytt kam + vippor i min och det blev bättre, men inte bra. För fem min sedan så beställde jag lyftare mm så sen skall den väl bli ganska så tyst i alla fall. Dock kommer ju ticket från spridarna vara kvar. Är det m40 i din? Om du byter kam så kan du ju sätta i en trimkam. Sedan sportluftfilter, sportavgassystem och ett chip. Då kommer den garanterat att bli piggare. Lyfter du på toppen så kan du ju passa på att porta den också. Eller också så gör du som jag: Drömmer och planerar, men det blir ingenting gjort... pga pengabrist. |
|
| Om du funderar på motorbyte så blir det sedan helt omöjligt att besikta bilen. Om du skulle byta till en 325 motor eller motsvarande alltså. Motornord har mycket pyssel till BMW, både kammar o trim mm. | |
|
porta plana agassystem konfilter chip kam och om du känner han som besiktigar din bil så släng i e liten stressflekt. mycket nöje!!!!!!!! har man bmw så ska det va sex burkar!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.