AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
8.494

Har Audi gått om BMW i körkänsla?

Sida 4 av 4
Corvetten må vara rappare runt bana än 911 numer men den förmedlar inte ens bråkdel av känslan som en porsche gör...
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Vilken känsla menar du? Porschen kan aldrig mäta sig med känslan av brutal kraft som Corvetten...men är det bara kvalitetkänslan man vill ha så är Porschen rätt.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Nja, känslan av brutal kraft är inte allt, då skulle alla köra motorcykel.

Men Corvetten verkar vara en bra bil, det negativa med den är inredningen som inte ser särskilt rolig ut. Prestanda och utseende är jag däremot nöjd med. Dock inte provat någon men angående prestandan litar jag på de tester som gjorts.

Mvh Johan
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Blaikarn,jåg håller nog inte riktigt med dig i ditt resonemang. Vad BMW är kända för är ju praktiska-/familje-bilar med körkänsla och prestanda.Typ 2002,323i,M3 och M5 för att nämna några.Och Inte supersport-bilar.Sen har dom ju tillverkat en sådan tidigare,men det är ju 30 år sedan.
Visserligen var M1:an en av tidernas bästa sportvagnar,men BMW förlorade rätt mycket pengar på dom.Så kan tänka mig att herrarna i Munchen är tveksamma till att ge sig inn i ett sådant projekt igen.
Sen hoppas jag också givetvis att BMW kommer att tillverka en sådan bil.
Men tycker inte BMW:s F1 satsning hör ihop med att man ska producera en sådan bil.
Jag känner mig ganska så övertygen om att 5 GT,kommer att ligga iframkant
när det gäller körkänsla/prestanda inom sin klass.

När det gäller Corvette,så är det en jätte fin bil.Men personligen är det Porsche som gäller,om man pratar sportvagnar.
Conan999
bunf: Har du kört Corvette och Porsche? Jag har kört Porsche. Äger just nu bla en Corvette C5 -01. Kan bara säga att mer prisvärd sportbil än Corvette finns inte, där är Porsche oerhört överreklamerad. Vad gäller Porsches inredning så var der fruktansvärt trist för bara ett tiotal år sen. Corvetten var inte så rolig den heller innan C5:an kom. Vad gäller motorn på 5,7 liter så är den otroligt slitstark, väl beprövad stötstångsmotor men kanske inte det mest modernaste dock.

Numera är Corvetten ifatt vad gäller kurvtagning, C4:an var ju lite sådär, åtminstone vissa modeller. Porsche var ju snabbare med detta. Tyvärr är Porsche lite för vanlig numera, lite av en dussinbil nästan dock inte nya 911 Turbo som är riktigt läcker. Corvette kan lätt konkurera med bilar som är dubbelt så dyra att köpa, både i prestanda och hållbarhet.

Vad är det för känsla du menar? Min känsla är i alla fall helt underbar när jag ska köra en runda i Corvetten. Har faktiskt aldrig varit så nöjd med en bil tidigare.

Conan999
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
M.A du säger att M1.an kostade BMW pengar...med facit i hand och alla M:bilar som tillverkats så vill jag säga att M1:an blev det BMW är idag men vi kan inte leva på en 80:tals ikon. BMW behöver nått nytt som sätter standard för märket.
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
För att återgå till Corvette så har GM förvaltat sin ikon med stolthet..vad har BMW gjort? snart blir det väl familjebussar med.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Självklart har BMW tjänat stora pengar på sina M-modeller.Men just M1:an var en ekonomisk katastrof.
Personligen tror jag att det är viktigare att t.ex. 3 och 5-serie modellerna är det givna valet i sina respektiva klasser när det gäller köregenskaper.
Sen vore det givetvis kul om BMW skulle producera en R8-konkurrent.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
Just nu rattar jag en Audi A6, -05:a, 2.4 C6-karossen....det känns ju nästan precis som en uppdaterad e39:a faktiskt....samma storlek, samma motor nästan...prestandamässigt iallafall, samma känsla på nästan allting. Mao en jättebra bil...en skillnad bara...den känns som en kopia på BMW...fast 5 år senare...:)
Men det är väl bara positivt tycker jag...
Hur som helst....Jag är iallafall imponerad av min e39-kopia...

Frasse
Conan999:

Man kan uttrycka det att jag har viss kännedom.
Conan999
bunf: tack för ett uttömmande svar

Conan999
uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
Kan ju säga att jag precis kommit hit pga; byte bort min A4 -97 mot en 520 -99. o det är dag o natt i körkänslan! BMW,n är mycket finare o köra. helt som dag o natt med all komfort. dock var audin mycket trevligare för den hade en turbo o var chippad,, men vad hade jag förväntat mej av en ynka 2l 6:a ;P jag tar ialf komforten som överlägsen.

Skulle vara kul o jämföra ny A4 mot ny 330 Ex. Jag tycker faktisk om audi, den bilen jag hade var ganska slut med..
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Att en E39 har bättre körkänsla än en A4 B5 är det inget snack om. Att också komforten är bätte är väl knappast någon skräll eftersom modellen är större och var betydligt dyrare. Vore mer relevant att jämföra med komforten i en E36 från -97 isf.

Både nya A4 B8 och E90 är två jäkligt kompetenta bilar, E90:n har snäppet vassare körkänsla och andra sidan är A4:an en nyare modell och ett ekonomiskt smartare val. Utseendet är hugget som stucket om du frågar mig.
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Äntligen!!! något på gång hos BMW med en superbil. projekt Z10
Länk

De har fattat vinken precis som jag antydde tidigare i forumet.....kul

Är inte det där en gammal artikel, står att den ska debutera sent 2008 som årsmodell 2009.
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Jo det är det hitta inge annat...men det stog i nya Vi bilägare idag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.