AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
8.491

Har Audi gått om BMW i körkänsla?

Sida 3 av 4
hehe nej inga hästar men behöver som sagt det höj o sänkbara chassiet dagligen.
Alternativet skulle vara X3/X5 men den biltypen går bort för mig iaf.

Annars så är ju bilen som ett kassaskåp i känslan, väldigt robust och tyst med hög komfort.

Men kul? nja...
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
bunf:
Trygga vägegenskaper vill jag påstå. Sen ser den riktigt snygg ut, klart bättre än den vanliga.

//Stefan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det bästa baksätet jag åkt i, näst E66 Li med komfortstolar och massage är de facto SAAB 9000t 16 1986 års modell. Dux tillverkade baksätena det året.
Ju större bil desto mer skit att flytta runt. Köp dig en begagnad GT-vagn bunf, ha kul och låt dina passagerare åka tåg(alternativt i bagageluckan), SJ behöver ju omsättning och du lite mer kul låter det såsom:)
Mvh
Asken
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Asken: "Ju större bil desto mer skit att flytta runt." Har inte du en Boj-sten som du åker runt med på sommaren? Den är väl tyngre än en Allroad?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Herr Steaman: Jag har icke samvete nog att köra bilen över kajkanten för att nyttja den såsom bojsten även om tanken var god. Det jag syftar på är dagens nya bilar blir tyngre och tyngre, drar mer och mer bränsle och hur miljövänligt är det. Begagnade bilar är svårare att göra något åt. Begreppet "familjebuss" respektive "SUV" är egentligen bara någon reklamare som kommit på, det syftar på förflyttning av människor i en hög med plåt, grovt sett. Min huvudsakliga förflyttning göres medelst fötter. Färdas gör jag i en begagnad compact och vid högtidliga tillfällen åker jag bojsten. Alternativt benämnt Grand Tourer. Herrn själv borde passa i lämplig GT-vagn.
Mvh
Asken
Nja, det skulle nog vara mindre populärt att kasta upp ett gäng sl-kort vid middagsbordet för att sedan gå ner och stolt visa upp den nyinköpta gt-vagnen..

Men visst, planerna finns fortfarande på något roligt som går att bruksköra året runt, en C4 skulle ju förmodligen inbringa ett o annat leende bakom ratten.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Herr bunf: Att anpassa sig till majoriteten är kanhända att förtrycka en minoritet, vad vet jag? Hav lite klass, lägg 10 trisslotter i varje kuvert med SLkortet så uppehåller du de tillräckligt länge för att diskret kunna glida ned i din GTvagn(a k a jultomtesläde året runt) samt åk och dinera på ett väkänt etablissemang solo de facto. Om inte beslutet är fattat så har jag i a f väckt tanken:)
Mvh
Asken
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
blaikarn skrev,

"Måste bara få kommentera Cryslern....har provkört en 300c touring och måste säga att körkänslan e sämre än min gamla Volvo 740...värsta glappet i styrningen känsla=0 en autlåda som känns 80:tal seg vxling..men utseendet är verkligen bilens bästa,där ligger många bilar i lä"

rubbish säger Clarkson om körkänslan

Länk
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Ja,och det är ändå "värstingen" av 300C!
Som sagt,fräck design på 300C´n men där slutar det visst,så ingen sånn för mig tack :D
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Lite OT, men jag tar en till. Dodge Nitro vs. BMW X3, fräck design, men inget mer.

Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Att audi är ett så uppskrivet märke numer kan jag knappt förstå. Har en A4 2,0tq avant s-line steptronic (puh!) med lite extra lullull glaslucka, 2-färgat helläder, mörka rutor, ipod mm, men saknar faktiskt att köra 528:An som tyvärr mest står och hänger numer. Komfort, körglädje, vägkänsla, känsla i detaljer, motorkaraktär, automatlådan, där ligger min mer en tio före den knappt ettåriga DKW:n... Det man kan säga positivt om Audi är att åf:en här (Björstigs) har varit väldigt snabba och tillmötesgående vid garantirepar. Och snart ska jag in igen. Tomgången åker jojo, men bara ibland...
Blir nog en E60 eller E90 i vår :-)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Ja, den modellen är kanske inte det man tänder på i första hand när det gäller Audi.
Men det är kul att en äldre BMW kan ge så sköna vibbar.
Sen finns det r8,s5,rs6,rs5. som är riktigt roliga att köra.

//Stefan
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Blev lite besviken när jag körde RS6, turbon tog bort väldigt mycket av det trevliga motorljud en V10 kan uppbringa och också lite av accelerationsupplevelsen. Var mer positivt överraskad av E63AMG. Det skrek ju ut sin glädje vid varje gaspådrag.

Det var snöblandad regn när jag körde RS6 och jag var inte ute på enbart provkörningssyfte vilket gjorde att det inte blev några trevliga vägar utan bara motorväg och sthlms rusningstrafik men ändå så väntade jag mig mer när man vet den ska ha 580hk.

Dock körde jag senare samma kväll en Q7 4.2 TDI och den var mycket trevligare än jag förväntat. Då hade det även slutat snö och trafiken var borta så... Jag skulle haft RS6 en annan dag helt enkelt... =)

Mvh Johan
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
bmwlundqvist: Inte för att vara dryg, men du har Tiptronic i din bil, BMW har Steptronic.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Skillnaden mellan Audi och BMW är att hos BMW upplevs körglädjen redan vid en 116, medans hos Audi måste man handla bil på fel sida halvmiljonen för att det inte ska kännas som en rullande ISO-certifiering.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Nya S4,har fått bra kritik för körglädje.
När det gäller senaste RS6,så har inte den fått speciellt bra kritik i tester.
Har förlorat flera testar mot M5 Touring pga. BMW är roligare att köra.
Har själv inte kört någon Audi på flera år,så kan bara referera till tester jag läst. Senaste Audin jag körde var en 100 Turbo Quattro på 90-talet.
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Nu får BMW rycka upp sig om inte Audi ska bli en bilikon för gott när man läser om auidi R8 V10 så funderar man vad BMW har som kan mäta sig med den???? mercedes har SLR,SLR black!!!! vad har BMW??? M6...känns ju inte så extremt direkt. Nä jag börjar tvivla när Auidi och MB producerar superbilar så får vi BMW:fans se GT5 en ny familjebil...hjäääälp!
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Mycket idag handlar om att tjäna pengar.Kanske lätt att skratta år 5 GT,men vi pratar ju helt andra volymer på denna jämfört med en R8-liknande bil.
Audi hade ju mycket "gratis" när man tog fram R8:an från Lamborghini.
Skulle säkerligen kosta bra mycket mer för BMW att ta fram en liknande bil.
Iom att man inte har något liknande i sin portfölj.
Personligen ser jag hellre en Concept CS i produktion än en R8 konkurent.
Den dagen jag har råd med en sportbil,så blir det ändå en Porsche 911.
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Kan väl så vara,men jag trodde BMW förknippades med prestanda och inte familjebil. I så fall är det ju slöseri med Formel 1. Jag tror i alla fall att Audi ligger i topp om några år när man vill välja prestandabil.Se bara vad amerikanarna har gjort med Corvette...skulle aldrig välja en Porsche istället för en Corvette.
Conan999
Håller nog med blaikarn där om attCorvette är lite råare och dessutom spöar dom alla konkurenterna på Nurburgring sen i somras.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.