|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har batteriproblem, helt död efter att ha stått ute i 2 dygn. Svetsar en gammal bil i garaget därför uteparkering. Hur kommer jag in i bilen när strömmen är helt slut? Om jag öppnar med nyckeln i SAAB 9-5 Aero -07 så går larmet, gör det så här också? (Alpina D10 biturbo -02 21500 mil) Det jag har märkt är att om skivan till navin sitter i så "söker" den efter skivan när jag har stängt av den, det låter något iallafall! Vet inte om detta är normalt? //Ulf | |
|
Om jag får upp den, är det startkablar som gäller då? Och var sitter batteriet? Är det under baksätet? //Ulf |
|
|
Hej! Prova att vrida nyckeln samtidigt som Du lyfter handtaget till förardörren så skall Du få upp dörren. Under baksätet sitter batteriet till vår M5:a och förmodligen sitter ditt där också. |
|
| Är det en touring lär batteriet sitta till höger i bagaget. | |
|
Tackar Jag kom in och fick upp huven, testade med Jettan vi svetsat men det hände inget, som starthjälp alltså. Körde runt SAAB:en och nu tändes allt upp men den startade inte. Gick inte runt. Hämtade resten av familjen för att putta in den i garaget och när jag vred nyckeln startade den. Kör på laddaren på batteriet och låter den ståöver natten. Det är en Touring så jag kollar skuffen först, tack för hjälpen. PS Ingen som vill köpa en rostlagad Jetta som behöver en ny tröskel... 92:a som gått 13000 tror jag eller 94:a kanske. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.