|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att bli BMW ägare som ni andra, men frågan är vilken modell jag skall välja? Hoppas på råd från er som har större erfarenhet. Kikar på årsmodell 06/07 och pris upp till ca 220kkr helst inte mer än 6000 mil. Vad bör man tänka på hörde av ngn att Dynamic paket är att föredra skönare stolar etc? Först trodde jag att 6an började vid 320 men det såg jag inte stämde längre därför lockar 325 mest. Stor skillnad mellam de olika modellerna ang. service försäkring och bränsleförbrukning? Hoppas ni har bra tips | |
| Sportstolar ingår i dynamicpaketet, men det var möjligt att kryssa för sportstolarna separat (kostade 5900 när jag köpte min bil). Så är det med i princip all utrustning. Paketen är inte någon förutsättning för att få vissa utrustningsdetaljer (med något enstaka undantag). | |
|
OK tackar bra att veta |
|
|
Jag hade utan tvekan valt 325 i detta fall eftersom det inte är särskilt stor skillnad i totalekonomi. Den decilitern extra som 325:an drar per mil blir ändå peanuts i sammanhanget då den stora kostnaden blir värdeminskningen vilken blir kännbar för en 320. Jag har erfarenheter av både 325i och 320i E90 och det är enorm skillnad med sexan jmf med fyran. Möjligen är försäkringen något dyrare till 325 men det kan knappast vara någon större skillnad. Kolla upp vad som gäller i ditt fall. |
|
|
Jasså tappar man så mycket mer på en 320 mot 325? Jag var ju rädd för det motsatta. MM lutar nog åt 325an, har ju ett fint ljud med... |
|
| Nej jag kanske var otydlig. Vad jag menade var att man åker på en rejäl värdeminskning oavsett 320 eller 325. Då är det i mitt tycke vettigare att satsa på 325 och få livet trevligare :-) | |
|
Frew, med din budget satsa på en 325. Jag körde volvo i många år och stod liksom du i höstas inför att införskaffa min första BMW och valet stod mellan 325 och 320. Jag valde 325 även om jag fick hosta upp lite extra slantar. Jag har inte ångrat mig en sekund. Det trevliga är att bilköringen - även till vardags - har blivit underhållande. Plötsligt blev det riktigt roligt att köra bil, från att tidigare för mig mer ha varit ett transportmedel. Har i efterhand även kört kompis 320 vilket ytterligare förstärkt att 325an var rätta valet. Joofa |
|
|
Aha då e ja me... OK först tänkte jag 170hk borde räcka men blir ju en annan gångkultur med 6an.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.