|
|
|
|---|---|
|
En polare till mig har en skrotad 525a -89 som det sitter en lamelldiff på, som jag givetvis vill åt.. Och drivaxlarna på denna e34 mäter samma grovlek som 535ans, vilket är grövre än orginal. Så jag undrar för det första, hur tar man reda på vad det är för diffhus.. står det några nuffrer på den eller liknande som man kan lokalisera genom? Och för det andra, vad skiljer -89ans bakvagn/chassi åt mot -92ans, bör den passa rakt av bara? Och om nu diffen kommer ifrån en 535, måste jag även byta kardan osv då? Känner på mig att det här vart lite rörigt nu kanske, men väldigt tacksam för svar av den som förstår.. :) Mvh Dirigo | |
|
Brukar sitta en plåtbricka på nån av bultarna på locket på bakaxelklumpen, där står det utväxling + nå nummer. 525ans yttre nav är mindre än 535ans nav. Om ingående axeln skiljer vet jag ej, 535an har iaf 6 bultad kardan mot klumpen. Här kan du se dom olika utväxlingarna på E34. Länk //Roffa |
|
|
525an har lilla diffen och 535an stora diffen. De passar om du byter hela bakvagnen. Vet dock inte hur kardan passar då. Inte lönt mao :) /R |
|
| I och med att trådskaparen har en 24v är det inte säkert att lilla diffen 525 stämmer, kan mkt väl vara så att den har mellan diffen, den som är till 535 och 530 v8. m5 och 540 och 750 e32 har stora diffen.... | |
| Har kollat lite i tyska forum, där benämner de diffarna med 180 210 och 160 (kan ev vara andra sifferkombinationer, var ett tag sedan jag läste detta). Vet dock ej vad de betyder och hur man läser ut det men en teori är att det har att göra med bredden på själva diffenheten. | |
| tjo.. ja ha problem med att hitta en ny bakaxelklump.. ha en 525i-89 12v.. ha en 520klump liggandes men den är för liten och andra fästen å bara 4 hål mot kardanen.. på min är det 6st.. som ni skriver här e det mellanstora klumpen ja ha då?.. som är till 530 - 535?.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.