|
|
|
|---|---|
|
Hei hei. Og god jul..! Jeg undrar, hvorfor bråker motoren (540ia 2000 modell) min mere når den er kald. Det er mye mere "v8" lyd fra kald motor. Den blir borte etter 30-40 sekunder. Det er nydelig v8 lyd..!!! Er det fra innsug eller eksos, noen som vet..?? Mvh Wilhelm | |
|
ho ho god jul! Har også merket det samme, men den går jo med litt høyere turtall med det samme og så tror jeg den endrer lyden når eksosanlegget blir varmt. Var hos BMW med min ang tikkelyd som du også hadde på din Wilhelm de sa det var ventilløftere, de skulle "bare"ha 20000,- for å bytte alle 32.De mente også at den tok inn litt falskluft i område 3-4 cyl, de ville ha 7000,- for å bytte dysetetninger og innsugningspakninger. Har studert i Bentlymanualen tror jeg skal komme av med å skifte dysetetninger og innsugpakninger, men ventilløftere ser ut til å ligge over mitt kompetanseområde, kan jo fort bli en kjempesmell hvis ikke alt blir rett sammensatt igjen ! Fortsatt God Jul Mvh Jørgen |
|
|
Hei hei. Høres jævlig dyrt ut, huff huff. Har du prøvd med start gass, for å se om det er noen lekasjer på innsug..? Jeg tror ikke min lyd kommer fra ventilene. Tror mere på converter eller eller der ett sted... |
|
|
Hei. Ja, det er det jeg også mener. At motoren høres bedre når den er kald. Tror ikke det er noe feil, bare undrar hva som gjør det sånn... |
|
|
Hei. Hvordan går det med bilen din fishman...? |
|
|
Hei. Har ikke gjort så mye med den ennå, men skal kjøre en Forte motorflush på den når jeg får produktene i hus. Bilen har stått lenge så jeg skal prøve dette først, da jeg mener tikkelyden har kommet gradvis etter jeg begynte å kjøre med den, så det kan jo være avleiringer som har løsnet og og lagt seg i en eller flere løftere.Ellers har jeg bestillt meg M-pakke og montert faceliftlykter.Så jeg pussler no litt i garasjen da den skal møte våren i all sin prakt... Mvh Jørgen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.