|
|
|
|---|---|
|
Hej. Hur har ni gjort för att få in/ut bakfjädrarna på era e36or? Mina fjäderspänare går inte in på insidan :/ Alla förslag rekommenderas (annars tar jag 2 plattjärn och 2 m12bult och pressar ihop det med) men vill gärna ha bättre förslag. mvh tobias | |
|
Lossa stötdämparen i nederkant och "häng" ner paketet lite så är det busenkelt att få in/ut fjädern. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Den är bortplockad. Fler förslag? | |
|
Då ska det gå, har gjort det ett par gånger. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Här har jag en bild på när jag renoverar bakaxeln och byter både stötdämpare och fjädrar! Länk: Länk Borde räcka med att lossa stötdämparen i nederkant. Men på bilden har jag ju även lossat "länkarmen" Då är det ju super enkelt! |
|
|
Lossna krängningshämmaren så går det lättare att få ner bärarmen. mvh stefan |
|
|
Kolla först hur fjädern sitter för den du sätter dit måste oftast vara "vriden" så att den inte ligger emot något. |
|
| Lossa stötdämparen i nederkant, använd en hävstång och bryt ner länkarmen, då är det inga som helst problem att få ut fjädern, den ramlar ju i princip ut då.. | |
|
Precis...lite våld får du allt använda..bända ner hela paketet lite. Det sägs att det kan skada drivningen,men hade inga problem efteråt när jag själv gjorde så. Är fler här inne som också gjort så utan problem. Glöm inte att ta hela bakvagnen upphissad bara,har du bara ena sidan så "hänger" bakvagnen inte lika mycket och därför svårare att få ut fjädern. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.