|
|
|
|---|---|
|
Mätte upp min 528ia-00 på 12mils körning mestadels 70-80 km/h o ibland 100 enligt bc 0,75" otroligt Gör inte om det var så tråkig körning! | |
|
Var nyligen i Egypten. Åkte från Karlstad till Arlanda. Bmw 523 -96 mauell 5 pers med full packning... D.v.s. den sista packningen (vilket var en ryggsäck) som vi skulle ha in i bagaget, lades prydligt vid bagagerummets öppning. Därefter stegades det upp en ansats på 5-6 meter, sprang sedan så mycket jag bara orkade och hävde mig på ryggsäcken för att få in den. Så nog var det var fullt alltid =P. Vinterdäck. Hastighet = motorvägs fart. 0,85l/mil enligt b.c //Johan Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
| Ja, du har ju dubbelvanosen. Dom där sista M52:orna går att snålköra ordentligt om man vill. Inte illa för en automat på nästan 200 kusar. | |
|
Jag har en 530i Touring-06 (eller -07) Jag har inte kört någon sträcka längre än 4 mil med den än (jag har haft den 600 mil) och jag ligger på en snitt förbrukning på 0,88-0,92 liter/mil på varje tankning. Och då snålkör jag inte, men inte heller gaspelle. Jag tycker det är helt ok på en så stor bil, väntar med spänning på första långkörningen med sommardäcken och se vad jag kommer ner i för förbrukning. Jag har även en 523iA touring -98 som gått 32 000 mil och även den ligger på samma förbrukning, dvs runt 0,9 liter/mil. På långkörning har jag haft nere den i 0,68 liter/mil. Tilläggas ska väl att på 523 automaten har jag märkt att ligger jag runt 80kmh så drar den mer än om jag ligger i 90-100kmh. Tror automatlådan hamnar i "fel" läge och får växla upp och ner mycket i 80 kmh. MVH |
|
|
Åkte hem till Östersund förra vintern. 0.66 och ett snitt på nästan laglig hastighet. Rätt nöjd med förbrukningen, det är bara 258 kusar i motorn. God fortsättning, kör försiktigt. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
| De ä ju kanonbra! tror alla bmw går oerhört snålt räcker o jämföra med andra bilmärken. Orsak är effektiva motorer med lågt varvtal. min varvar bara 2700 i 150km/h | |
|
Min 528 är manuell och varvar 3000 vid 130 km/h men den ligger ändå på 0,75 l/mil vid landsvägskörning och aldrig över litern vid ren stadskörning. Fantastiskt tycker jag med tanke på prestanda och det är inte så att jag fegkör. Då kan man ju lika bra ha en skoda. holmis |
|
| Jo dom går väldigt snålt landsväg... brukar köra min kring 0,7 i laglig fart landsväg men stadskörnings går det inte att komma under 1,25 med mycket korta körningar. | |
|
Äger en 523i -97- 10000mil Stockholm _ Kalmar(ca 45mil) 0.75 o ändå så låg jag över vad som är lagligt. jävligt bra tycker jag med tanke på att det var tre i bilen och bagage. Strax under litern i stadskörning! (STHLM) byte olja en vecka innan avfärd till mobil 1 5w-50 och drog in en sysytemcleaner som rengör och smörjer hela motorn en tank innan avfärd. super nöjd med bilen! David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.