|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag har en E61 530 Bensin, den har gått 4500mil. Det är en årsmodell 06 eller 07. Tillverkad 2006-09. Jag har upptäckt ett irriterande ryck vid acceleration. Det kommer om man ligger på plan väg och har ca 1500 varv, och ger kraftig gas, vid tex en omkörning. Då rycker bilen till, det känns som det första som händer ärr att den stänger av gasen helt, för att någon tiondel senare skicka på allt den har. Har inte märkt att det sker vid alla varvtal utan mest runt 1500-2000varv. Är det någon som har liknande problem, eller vet vad det är för fel? (är det en 06 eller 07 jag har årsmodell sett?) | |
| Jag har samma fel på min, om man ligger och kör runt 90 kanske, sen trycker på full gas så typ "dör" den innan den ger full gas som du förklarade, det verkar va som om dom får för mycke bränsle eller nånting? vore kul om nån kunde förklara vad de va, om det ska va så vilket verkar tveksamt. jag har en -05a. | |
|
Jag har fortfarande inte komit på vad felet kan vara! Hade inne bilen på BMW verkstad, men de kunde inte hitta något de programmerade om bilen för 1000:- för säkerhetsskull, det var inte förlorade pengar sa de, men felet kvarstår. Det är inte alltid lika märkbart. Och efter omprogrameringen så tycker jag blien känns något slöare, och lite nervösare/ryckigare vid acceleration. samt att den kan vandra något på tomgång ibland! Hoppas några andra har haft samma problem och kommit på vad det är! |
|
| Hjälper er nog inte grabbar men berättar ändå. Fick liknande problem, under acc så kom och gick "kraften". Ungefär som jag tryckte ner gasen olika mycket hela tiden. Provade och höll på tills jag ser att stora slangen efter luftfiltret hade lossnat helt! Slangklämman och packning hängde kvar praktiskt nog. Gissa om jag var glad när bilen gick som en dröm igen när den var på plats. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.