|
|
|
|---|---|
| Vad finns det för trim-möjligheter till E61? Funderar kanske på någon form av chip-trim även om jag hört att det inte ger någon fantastisk ökning.Finns det andra vägar att gå? | |
|
hej står inte vad det är för motor. men jag utgår ifrån att det är en 523 då du äger en sånn ser jag på din avatar :) de är det omöjlgt att trimma om du inte vill överladda, och då ska du vända dig till ess tuning. chip-trim och sånt är bara lurendrejeri när det gäller sugmotorer, du kanske får 10hk men inget du känner av. |
|
|
Finns massa möjligheter förutom chip som inte kommer ge något på din bil. Du kan ju sugtrimma den för en ansenlig summa pengar, men det kommer garanterat att bli billigare att sälja den och köpa en 530 eller 535. Det finns som bekant oftast inte genvägar. Men med kompressorkit eller turbo kan du få relativt mycket effekt för en relativt liten slant. Men jag skulle dock tro att det skulle vara billigare att byta till en 535. Att trimma snikmodeller är gentligen inget jag förstår mig på då det kan ge massa extra bekymmer. Hade du haft en 535 och inte vill ha m5 pga av att den inte går att få med fyrhjulsdrift eller andra relevanta detaljer skulle jag förstå men att riskera besiktning mm med en snikmodell 523 förstår jag inte vitsen med. Kan tillägga att jag själv haft 330xi med kompressor och har en m3 e46 kompressor nu som banbil. 330xi hade jag pga av att jag behövde kombi och ville ha fyrhjulsdrift. Nu har jag 330xd och m3:an för att leka av mig med. |
|
|
Jag håller mig nog till snikmodellen då, kollade vad ESS tuning skulle ha för kompressorkit, det var icke billigt. =) Kompisen sålde sin 530 för han tyckte den slickade i sig för mycket så jag blir nog kvar på snikmodellen för 523an är inte törstig för fem öre och man glider fram rätt bra trots det låga hk-talet. Jag var mest nyfiken så tack för tipsen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.