|
|
|
|---|---|
| Jag har ett otroligt irriterande problem, det kvittrar från bältesinfästningen precis i öronhöjd. Någon annan som har eller haft detta problem och kommit på en lösning? | |
|
Jag har precis samma irriterande ljud. Problemet löser sig själv vecka 9, men det är riktigt störande. Ljudet fanns inte på min förra E90 325. |
|
|
Satt och sökte lite på google om detta problem och fann att problemet även finns på E39 och E46 där lösningen varit att byta ut en plastring vid bältesinfästningen. Orkar dock inte boka en verkstadstid för detta problem utan tänkte ta det i samband med en service. Länk |
|
| Uppdatering i problemet, hittade en bulletin ang detta problem är detta något man kan få på goodwill tro? Länk | |
|
Testa, det är ju knappast någon dyr åtgärd. Och när det finns en servicebulletin om det så borde det inte vara några problem. |
|
| Detta godtogs inte som goodwill, och BMW Solna vill ha 2900:- för att byta ut denna fjäderbricka på förarsidan, brickan kostar 69:-... Lite väl saftigt pris för att lossa två plastbitar vid b-stolpen och lossa en skruv och byta ut en bricka, så jag vidarebefodrar detta jobb till någon annan verkstad :) Ska hur som helst bli skönt att få en lösning på problemet och slippa kvittret! Slapp iaf betala felsökningskostnaden efter att jag talat med servicekillen och påpekade att jag trots allt kommit in med lappen (servicebulletinen) som jag skrivit ut och att detta också var felet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.